Page 42 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 10
P. 42

OKUMA P ARÇASI




                     Prof. Zuckmayer'ın Ders Etiği Üstüne
                     “ Prof. Zuckmayer verdiği her Armoni/Kontrapunt dersine elinde veya kol-
                     tuğunun altında bir dosyayla hazırlıklı hale gelirdi ve giderdi. Bizler onun
                     beraberinde taşıyıp getirdiği dosyaya ‘Armoni Dersi Dosyası’ veya kısa-
                     ca 2 Armoni Dosyası’ ya da ‘Ders Dosyası’ derdik. Bu dosyada çok kısa
                     ve özlü bir ders planı, onun gerektirdiği ders gereçleri ve kimi kaynaklar
                     ile öğrencilerin ödevleri bulunurdu. Her derste konu dikkat çekici, me-
                     rak uyandırıcı ve güdüleyici, ilginç bir girişle başlar ve açılır, çeşitli yön-
                     leriyle kuramsal ve uygulamalı olarak işlenir ve ders, öğrenilenleri ders
                     dışı çalışmayla pekiştirmeye ve geliştirmeye yönelik bir ödevlendirmeyle
                     biterdi.  Her  dersin  bitiminde  verilen  ödev  hafta  içinde  çalışılarak  yapı-
                     lır-hazırlanır ve sonraki derste Zuckmayer’e sunulurdu. O da bu ödevleri
                     tek tek her yönden inceler, varsa yanlışları düzeltir ve ödevlerde ilginç
                     veya özgün noktalar bulmuşsa onları işaretleyerek belirtir ve öğrencilere
                     öz incelemeleri için geri verirdi. Derste daha çok ortak yanlışlar ve ek-
                     sikler üzerinde durularak ve kısaca tartışılarak kuramsal ve uygulamalı
                     biçimde düzeltilirdi. Bu derslerde genel olarak kuramsal armoniden ve
                     kontrapunttan çok, uygulamalı armoniye ve kontrapunta önem ve değer
                     verilirdi.” (Uçan, 2012: 140).










































                                                           40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47