Page 42 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 10
P. 42
OKUMA P ARÇASI
Prof. Zuckmayer'ın Ders Etiği Üstüne
“ Prof. Zuckmayer verdiği her Armoni/Kontrapunt dersine elinde veya kol-
tuğunun altında bir dosyayla hazırlıklı hale gelirdi ve giderdi. Bizler onun
beraberinde taşıyıp getirdiği dosyaya ‘Armoni Dersi Dosyası’ veya kısa-
ca 2 Armoni Dosyası’ ya da ‘Ders Dosyası’ derdik. Bu dosyada çok kısa
ve özlü bir ders planı, onun gerektirdiği ders gereçleri ve kimi kaynaklar
ile öğrencilerin ödevleri bulunurdu. Her derste konu dikkat çekici, me-
rak uyandırıcı ve güdüleyici, ilginç bir girişle başlar ve açılır, çeşitli yön-
leriyle kuramsal ve uygulamalı olarak işlenir ve ders, öğrenilenleri ders
dışı çalışmayla pekiştirmeye ve geliştirmeye yönelik bir ödevlendirmeyle
biterdi. Her dersin bitiminde verilen ödev hafta içinde çalışılarak yapı-
lır-hazırlanır ve sonraki derste Zuckmayer’e sunulurdu. O da bu ödevleri
tek tek her yönden inceler, varsa yanlışları düzeltir ve ödevlerde ilginç
veya özgün noktalar bulmuşsa onları işaretleyerek belirtir ve öğrencilere
öz incelemeleri için geri verirdi. Derste daha çok ortak yanlışlar ve ek-
sikler üzerinde durularak ve kısaca tartışılarak kuramsal ve uygulamalı
biçimde düzeltilirdi. Bu derslerde genel olarak kuramsal armoniden ve
kontrapunttan çok, uygulamalı armoniye ve kontrapunta önem ve değer
verilirdi.” (Uçan, 2012: 140).
40