Page 58 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 10
P. 58

OKUMA P ARÇASI


                     Uzman Müzisyen Üstüne
                     “…uzman bir müzisyen olmanın birçok farklı şekli vardır: Bir enstrümanı
                     çalmaktaki maharet, duygusal iletişim, yaratıcılık ve müziği hatırlamak
                     için özel bir zihinsel yapıya sahip olmak vb. çoğumuzun altı yaşında gel-
                     diği uzman dinleyicilik seviyesi, müzikal kültürümüzün gramerini, müziğin
                     estetik tecrübesinin merkezinde yer alan müzikal beklentileri oluşturma-
                     mızı sağlayacak biçimde zihinsel şemalara dahil edişimizi gerektirir. Bu
                     çeşitli uzmanlık biçimlerinin nasıl elde edildiği hala  sinir bilimsel bir mu-
                     ammadır. Ancak müzikal uzmanlığın tekbir şey olmadığı, birçok bileşeni
                     barındırdığı, bu farklı bileşenlerin müzik hakkında uzman olan herkes-
                     te eşit seviyede bulunmadığı üzerine yavaş yavaş fikir birliğine varılıyor
                     (Irving Berlin gibiler, çoğumuzun müzisyenliğin temel bir unsuru olarak
                     kabul ettiği, bir enstrümanı iyi çalabilme özelliğine bile sahip değildir). Şu
                     anda bildiklerimizden yola çıkarak müzikal uzmanlığın diğer alanlardaki
                     uzmanlıklardan tamamen farklı olma olasılığının düşük olduğunu söyle-
                     yebiliriz. Müzik, diğer faaliyetlerin kullanılmadığı beyin yapılarını ve sinir-
                     sel ağları kesin bir şekilde kullanmaktadır. Ancak bir besteci ya da icracı
                     için müzikte uzman olmak, diğer alanlarda uzman olmak için de gereken
                     kişilik özelliklerini, özellikle gayret, sabır, motivasyon ve en önemlisi pes
                     etmemeyi gerektirmektedir.” (Levitin, 2015: 251-252).







                                                           56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63