Page 24 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 24

Çalgı Eğitimi Ney



                                                     5. UYGULAMA


            Uygulama Adı: Hüseynî (mi) Çalışması

            Süre: 40’

            Amaç: Hüseynî perdesi üretme becerisi geliştirme

            Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası



                  Aşağıda  verilen  hüseynî  çalışmasını  “Uygulama  Adımları”nı  takip  ede-
            rek  yapınız.  Çalışmanız  öğretmeniniz  tarafından  uygulama  sonunda  verilen
            “Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
            ölçütleri dikkate alınız.




                                         w
                             &




                                Hüseyni  Perdesi












                             Şekil 1.5: Hüseyni  parmak pozisyonu.



                                                                     Görsel 1.5: Hüseynî parmak pozisyonu ve neyi tutuş.

                  Uygulama Adımları:


                 •  Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
                     Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
                     koyunuz.
                 •  Neyinizi nizami tutunuz.
                 •  Tüm delikleri kapatınız.
                 •  Sol elinizin yüzük parmağını delikten çok uzaklaştırmadan kaldırınız
                     (Görsel 1.5, Şekil 1.5).
                 •  Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve orta şiddette (ılık
                     nefesle) üfleyerek hüseynî perdesini bulunuz.
                 •  Nefesiniz tükenene dek neyinizden hüseynî perdesi üretiniz.
                 •  Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üretilen
                     dügâh ya da dördüncü kademeden üretilen kapalı muhayyer olmadığından
                     emin olunuz.


                                                          22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29