Page 22 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 22
Çalgı Eğitimi Ney
4. UYGULAMA
Uygulama Adı: Acem (bakiye diyezli mi- fa) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Acem perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen acem çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
w 8 w
&
Acem Perdesi
Şekil 1.4: Acem parmak pozisyonu.
Görsel 1.4: Acem parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sol elinizin orta ve yüzük parmağını deliklerden çok uzaklaştırmadan
kaldırınız (Görsel 1.4, Şekil 1.4).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve orta şiddette (ılık
nefesle) üfleyerek acem perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden acem perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üreti-
len kürdî (bakiye diyezli la-küçük mücennep bemollü si) ya da dördüncü
kademeden üretilen sünbüle (bakiye diyezli la-küçük mücennep bemollü
si) olmadığından emin olunuz.
20