Page 18 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 18

Çalgı Eğitimi Ney



                                                     2.UYGULAMA


             Uygulama Adı: Açık Gerdaniye (sol) Çalışması

             Süre: 40’

             Amaç: Gerdaniye perdesini açık parmak pozisyonuyla üretme becerisi geliştirme

             Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası



                  Aşağıda  verilen  açık  gerdaniye  çalışmasını  “Uygulama  Adımları”nı  takip
             ederek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
             “Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
             ölçütleri dikkate alınız.



                                         w

                             &



                               Gerdaniye  Perdesi












                        Şekil 1.2: Açık gerdaniye  parmak pozisyonu.



                                                                      Görsel 1.2: Açık gerdaniye parmak pozisyonu ve
                                                                      neyi tutuş.
                   Uygulama Adımları:
                  •  Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
                      Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
                      koyunuz.
                  •  Neyinizi nizami tutunuz.
                  •  Tüm delikleri kapatınız.
                  •  Sol elinizin işaret ve yüzük parmağı ile sağ elinizin yüzük parmağını de-
                      liklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız (Görsel 1.2, Şekil 1.2).
                  •  Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve orta şiddette (ılık
                      nefesle) üfleyerek gerdaniye perdesini bulunuz.
                  •  Nefesiniz tükenene dek neyinizden açık parmak pozisyonunda gerdaniye
                      perdesi üretiniz.
                  •  Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üreti-
                      len çârgâh ya da dördüncü kademeden üretilen tiz çârgâh olmadığından
                      emin olunuz.


                                                          16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23