Page 18 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 18
Çalgı Eğitimi Ney
2.UYGULAMA
Uygulama Adı: Açık Gerdaniye (sol) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Gerdaniye perdesini açık parmak pozisyonuyla üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen açık gerdaniye çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip
ederek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
w
&
Gerdaniye Perdesi
Şekil 1.2: Açık gerdaniye parmak pozisyonu.
Görsel 1.2: Açık gerdaniye parmak pozisyonu ve
neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sol elinizin işaret ve yüzük parmağı ile sağ elinizin yüzük parmağını de-
liklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız (Görsel 1.2, Şekil 1.2).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve orta şiddette (ılık
nefesle) üfleyerek gerdaniye perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden açık parmak pozisyonunda gerdaniye
perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üreti-
len çârgâh ya da dördüncü kademeden üretilen tiz çârgâh olmadığından
emin olunuz.
16