Page 126 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 126

ÜNİTE 4
                                                                             İKİ DİYEZLİ / İKİ BEMOLLÜ TONLAR



                                        Bu ünitede okuduğunuz solfejlerin değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgisel
                                        Okuma Uygulaması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır.
                                  EZGİSEL OKUMA UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Ezgisel okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARİH:
                ÖLÇÜTLER                                                              PUAN
                                                                      1        2       3        4        5
                1. Deşifresini doğru yaptı.
                2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.
                3. Ses yüksekliklerine dikkat ederek doğru okudu.

                4. Hız terimlerine uygun okudu.
                5. Gürlük terimlerine uygun okudu.
                                                   SÜTUN TOPLAMI
                                                      TABLO PUANI
                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 5 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 5x5=25’tir.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/25] formülü uygulanır.
                                                       DEĞERLENDİRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:




                            Bu ünitedeki ezgi dikte çalışmalarının değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgi Dikte Uygu-
                            laması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır. Örnek çalışmaya karekodu okutarak
                            ya da verilen linkten ulaşabilirsiniz.

                             https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=0ec24ad0b3c8a954e818f0145a3f6fa0&resourceType=1&resourceLocation=2
                                     EZGİ DİKTE UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Ezgi dikte uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARİH:
                ÖLÇÜTLER                                                              PUAN
                                                                      1        2       3        4        5
                1. Çalınan ezginin tonalitesini doğru yazdı.
                2. Çalınan ezginin ölçü sayısını doğru yazdı.

                3. Çalınan ezgi cümlesindeki ritmik yapıları fark ederek yazdı.
                4. Çalınan ezgideki ses yüksekliklerini fark ederek yazdı.
                                                   SÜTUN TOPLAMI
                                                      TABLO PUANI
                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 4 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 4x5=20’dir.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/20] formülü uygulanır.
                                                       DEĞERLENDİRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:




                                                                                                               125
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131