Page 128 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 11
P. 128

ÇALGI TOPLULUKLARI TÜRK SANAT MÜZİĞİ (TSM)

                                              PERFORMANS GÖREVİ



                                                                       ÇALGI TOPLULUKLARI (TSM)
                                İçerik Düzeyi                Ünite Adı: Çeşitli Makamlarda Eser İcraları

                                                             Kazanım: Eseri topluluğun bir üyesi olarak çalar.

                         Sınıf Düzeyi             Beklenen Performans            Puanlama Yöntemi


                         Ortaöğretim                Araştırma Yapma              Dereceli Puanlama
                          11. Sınıf                  Sunum Becerisi                   Anahtarı

                Sevgili Öğrenciler: Muhayyer makamında kendi seviyenize göre belirlemiş olduğunuz bir eseri,
                grup oluşturarak sınıfta sunmanızı istiyorum.

                                 Çalışmanı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisin
                •  Çalışman için internet, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsin.
                •  Çalışmanı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsin.
                •  Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığını belirtmelisin.
                •  Bu çalışmayı aldıktan en geç 30 gün sonra teslim etmek zorundasın.

                                              Çalışmanın Değerlendirilmesi
                   Çalışma “içerik (Muhayyer makamındaki eseri çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, to-
                plama ve bir araya getirme), ilgi çekicilik (merak ve ilgi uyandırma), sunu becerisi (zamanında,
                açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), zaman kullanımı (sunuyu verilen sürede tamamlama)”
                açısından değerlendirilecektir.

                                        DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

                 Adı, Soyadı, Sınıfı, Numarası

                                                                                       Öğrenci   Görüş
                               Başlangıç          Kabul Edilir    Oldukça Başarılı Bir
                 Ölçütler                                                               Başarı     ve
                           Düzeyinde 1 Puan     Düzeyde 2 Puan      Düzeyde 3 Puan      Puanı   Öneriler


                            Muhayyer makamında  Muhayyer makamında   Muhayyer makamında
                 İçerik   belirlemiş oldukları bir eseri  belirlemiş oldukları bir eseri  belirlemiş oldukları bir eseri
                 Düzeyi     düşük düzeyde çaldılar.  orta düzeyde çaldılar.  ileri düzeyde çaldılar.



                           Bilgilerin çok azına kendi  Bilgilerin çoğuna kendi  Bilgilerin tamamına kendi
                Araştırma  çabasıyla ulaşmış, toplamış çabasıyla ulaşmış, toplamış çabasıyla ulaşmış, toplamış
                 süreci     ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.



                  Sunu       Çalışma karmaşık bir  Çalışma genellikle yalın ve  Çalışmanın tümü yalın ve
                                                                     düzgün sunuldu tümü
                Becerisi   anlatımla sunuldu çok az  düzgün sunuldu çoğu
                            anlaşıldı ve az ilgi çekti.  anlaşıldı ve biraz ilgi çekti.  anlaşıldı ve çok ilgi çekti.

                               Sunu 3-4 gün        Sunu 1-2 gün          Sunu tam
                Zamanı            geç                 geç                gününde
                Kullanma
                                gerçekleşti.        gerçekleşti.        gerçekleşti.

                 Öğretmenin Geri Bildirimi

                  Değerlendirme için; bir öğrencinin alacağı toplam puan 12’dir. Herbir öğrencinin puanı 100 üze-
               rinden hesaplanarak bulunur.
                                                                                                           1.  127
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133