Page 77 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) | 11
P. 77

11.4. ORKESTRADA KONSER AŞAMALARI


            4.1. Konser Hazırlık Aşamaları
            4.2. Konser Performansı








                                             HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


                                1. Bir işten en yüksek verimi alabilmek için yapılan çalışma biçimi ya da
                                   yöntemleri nelerdir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
                                 2. Konser öncesi yapılacak ön hazırlıklar gerekli midir? Nedenlerini
                                   açıklayarak düşüncelerinizi paylaşınız.
                                3.  Ön  hazırlık  çalışması  yapılmayan  performanslardaki  aksaklıklar  neler
                                   olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
                                4.  ‘‘Kalıcı  öğrenme,  öz  güven,  süre,  başarı’’  kavramlarının  planlama  ve
                                   etkili bir performans sağlamadaki etkileri neler olabilir? Arkadaşlarınızla
                                   tartışınız.







            4.1. Konser Hazırlık Aşamaları

            Bireysel Çalışma

            Çalgı  eğitiminin  hedeflerinden  biri,  öğrenilen  teknik  ve  müzikal  birikimin  topluluk  önünde
            sergilenmesidir.  Orkestra  elemanı;  bireysel  çalışmalarındaki  performansını  dinleyicilerin  önünde
            sunarak sahnede çalma kurallarını, sahne heyecanını denetlemeyi, seslendirdiği müziği başkaları
            ile paylaşmayı ve dinleyici ile müzikal iletişim kurmayı öğrenir. Sahnede yapılan sunu, kişiyi daha
            bilinçli ve programlı çalışmaya motive eder. Başarılı bir konser performansı onun öz güvenini artırır.
            Etkinlik  öncesi  yapılacak  bireysel  hazırlık  başarı  için  önemlidir.  Bireysel  olarak  eserin  müzik
            cümlelerine,  dinamiklerine  hâkim  olunmalıdır.  Teknik  aksaklık  ve  problemlere  yer  verilmemelidir.
            Birey, kendi partisinden en üst düzeyde sorumludur.


            Konser  parçaları;  hazırlık  aşamasında  çalgı  kullanılmadan  kuramsal  olarak  çalışma,  inceleme
            ve bilişsel olarak özümleme ve karakter açısından analiz edilmelidir. Parmak numaraları, hız ve
            nüanslar belirlenerek nota üzerine hatırlatıcı işaretler konulabilir. Eserin problem yerleri belirlenmeli
            ve özel önem verilerek çalışılmalıdır.

            Eserlerin farklı yorumculardan dinlenmesi, onların daha iyi anlaşılması ve yorumlanmasına katkı
            sağlayabilir.

            Orkestra elemanı, konser parçalarını arkadaş veya yakınlarına çalarak topluluk önüne çıkmaya
            kendini hazırlayabilir.












                  76
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82