Page 142 - ÇOK SESLİ KORO | 11
P. 142

3. ÜNİTE



                       ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                   3. ÜNİTE


                                                  PERFORMANS GÖREVİ

                 Performans Görevinin Adı          : Eser Çalışması
                 Performans Görevinin  Konusu      : İki, üç veya dörtlü gruplardan oluşan öğrencilerin seçti kleri çok sesli bir ese-
               rin özellikleri, yöresi, bestecisi, varsa hikâyesi hakkında bilgi toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eseri
               seslendirmeleri
                 Performans Görevi Uygulama Basamakları
                  •  Seslendirilecek eser kaç sesli ise o sayıda grup oluşturmalısınız.
                  •  Seslendirilecek eserin türüne karar vermelisiniz.
                  •  Çeşitli kaynaklardan araştı rma yaparak konunuzun içeriğini zenginleşti rebilirsiniz.
                  •  Eserin seslendirilmesinde bir çalgıya ihti yaç duyabilirsiniz.
                  •  Varsa eserin video kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanabilirsiniz.

                 Performans Görevinin Amacı       : Seçilen bir eserin sunumunun yapılarak seslendirilmesi
                 Beklenen Beceriler                : Literatür tarama, sunum ve icra becerisi
                   Kaynaklar                        : Kitaplar, nota ve eser arşivleri
                   Değerlendirme                   : Sunum ve Eser Değerlendirme Ölçeği

                                                                Farklı bir ölçme değerlendirme örneği.


                                                 Sunum Değerlendirme Ölçeği

                 Kriter Bölümleri          Kriterler                                         Puanlama


                 Araştı rma/Literatür Tarama  Araştı rılan kaynakların konuyla ilişkisi      20

                 Grup Çalışması            Üyelerin birbirleriyle uyumu                      20

                                           Çalışmanın verilen sürede tamamlanması            10
                 Sunum
                                           Sunumun amacına uygun hazırlanması ve ilgi çekici olması  50




                                                  Eser Değerlendirme Ölçeği

                 Kriter Bölümleri          Kriterler                                        Puanlama
                                           Seslerin doğru frekansta verilmesi ve ses uyumu
                 Entonasyon                                                                 40
                                           oluşturulması

                 Arti külasyon             Kelimelerin doğru telaff uzunun sağlanması        20

                 Ses ve Nefes              Ses ve nefes egzersizlerinin yapılması           20


                 Nüans                     Nüans terimlerinin uygulanması                   10

                 Tempo                     Eserin hızına uygun seslendirilmesi              10







                                                                                            ESER UYGULAMALARI  141
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147