Page 142 - ÇOK SESLİ KORO | 11
P. 142
3. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3. ÜNİTE
PERFORMANS GÖREVİ
Performans Görevinin Adı : Eser Çalışması
Performans Görevinin Konusu : İki, üç veya dörtlü gruplardan oluşan öğrencilerin seçti kleri çok sesli bir ese-
rin özellikleri, yöresi, bestecisi, varsa hikâyesi hakkında bilgi toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eseri
seslendirmeleri
Performans Görevi Uygulama Basamakları
• Seslendirilecek eser kaç sesli ise o sayıda grup oluşturmalısınız.
• Seslendirilecek eserin türüne karar vermelisiniz.
• Çeşitli kaynaklardan araştı rma yaparak konunuzun içeriğini zenginleşti rebilirsiniz.
• Eserin seslendirilmesinde bir çalgıya ihti yaç duyabilirsiniz.
• Varsa eserin video kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanabilirsiniz.
Performans Görevinin Amacı : Seçilen bir eserin sunumunun yapılarak seslendirilmesi
Beklenen Beceriler : Literatür tarama, sunum ve icra becerisi
Kaynaklar : Kitaplar, nota ve eser arşivleri
Değerlendirme : Sunum ve Eser Değerlendirme Ölçeği
Farklı bir ölçme değerlendirme örneği.
Sunum Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Araştı rma/Literatür Tarama Araştı rılan kaynakların konuyla ilişkisi 20
Grup Çalışması Üyelerin birbirleriyle uyumu 20
Çalışmanın verilen sürede tamamlanması 10
Sunum
Sunumun amacına uygun hazırlanması ve ilgi çekici olması 50
Eser Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Seslerin doğru frekansta verilmesi ve ses uyumu
Entonasyon 40
oluşturulması
Arti külasyon Kelimelerin doğru telaff uzunun sağlanması 20
Ses ve Nefes Ses ve nefes egzersizlerinin yapılması 20
Nüans Nüans terimlerinin uygulanması 10
Tempo Eserin hızına uygun seslendirilmesi 10
ESER UYGULAMALARI 141

