Page 125 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 11
P. 125

4.4. Çağdaş Dönem




                   HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
                    1.   Çağdaş Dönem’de #ütün kullanılmasıyla $lg$l$ araştırma yapınız.
                    2.   Çağdaş Dönem bestec$ler$ hakkında b$lg$ toplayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.

























                                           Görsel 4.13:  Çağdaş Dönem’i yansıtan fotoğraf

                  Çağdaş  Dönem  (1900-1945);  tekn$kte,  $fadede,  b$ç$mde,  st$lde  tüm  geleneksel  kuralların
               değ$şt$r$lmeye  çalışıldığı  b$r  dönemd$r.  Sadece  orkestral  müz$kte  değ$l,  sahne  müz$kler$nde  de
               değ$ş$kl$kler  olmuştur.  Çağdaş  Dönem  (Görsel 4.13),  a$t  olduğu  kültürün  kökler$ne  $nen  bağımsız
               sanatçıların çağı olmuştur. Bu dönem$n başlıca bestec$ler$ Alexander Borod$n (Aleksandır Borod$n),
               Krzysztof Pendereck$ (Kışıştof Penderetsk$)’d$r.

               4.4.1. Çağdaş Dönem Bestecileri



               Alexander Borodin


                  1833 yılında Rusya’da dünyaya gelm$şt$r. Ulusal Rus Müz$k Okulunun
               kurucuları olarak b$l$nen Rus Beşler$’nden b$r$d$r. Müz$ğe olan $lg$s$yle
               erken  yaşta  müz$k  dersler$ne  başlamış,  1850  yılında  Askerî  Tıp
               Akadem$s$ne g$rm$ş, hem mesleğ$ne hem de müz$ğe devam etm$şt$r.
               Müz$k  alanında  kend$  kend$n$  yet$şt$ren  Borod$n  (Görsel  4.14),  1887
               yılında Rusya’da vefat etm$şt$r.


               Başlıca Eserleri

                  !  Senfon$ no.2
                  !  Polovets$an dance
                  !  Requ$em
                                                                                 Görsel 4.14:  Alexander Borodin


                     ETKİNLİK   1
                     Çağdaş Dönem bestec#s# olan Alexander Borod#n’#n eserler#n# öğretmen#n#zle d#nley#n#z
                  ve yorumlayınız.







               124  Flüt 11. Sınıf
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130