Page 125 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 11
P. 125
4.4. Çağdaş Dönem
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çağdaş Dönem’de #ütün kullanılmasıyla $lg$l$ araştırma yapınız.
2. Çağdaş Dönem bestec$ler$ hakkında b$lg$ toplayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 4.13: Çağdaş Dönem’i yansıtan fotoğraf
Çağdaş Dönem (1900-1945); tekn$kte, $fadede, b$ç$mde, st$lde tüm geleneksel kuralların
değ$şt$r$lmeye çalışıldığı b$r dönemd$r. Sadece orkestral müz$kte değ$l, sahne müz$kler$nde de
değ$ş$kl$kler olmuştur. Çağdaş Dönem (Görsel 4.13), a$t olduğu kültürün kökler$ne $nen bağımsız
sanatçıların çağı olmuştur. Bu dönem$n başlıca bestec$ler$ Alexander Borod$n (Aleksandır Borod$n),
Krzysztof Pendereck$ (Kışıştof Penderetsk$)’d$r.
4.4.1. Çağdaş Dönem Bestecileri
Alexander Borodin
1833 yılında Rusya’da dünyaya gelm$şt$r. Ulusal Rus Müz$k Okulunun
kurucuları olarak b$l$nen Rus Beşler$’nden b$r$d$r. Müz$ğe olan $lg$s$yle
erken yaşta müz$k dersler$ne başlamış, 1850 yılında Askerî Tıp
Akadem$s$ne g$rm$ş, hem mesleğ$ne hem de müz$ğe devam etm$şt$r.
Müz$k alanında kend$ kend$n$ yet$şt$ren Borod$n (Görsel 4.14), 1887
yılında Rusya’da vefat etm$şt$r.
Başlıca Eserleri
! Senfon$ no.2
! Polovets$an dance
! Requ$em
Görsel 4.14: Alexander Borodin
ETKİNLİK 1
Çağdaş Dönem bestec#s# olan Alexander Borod#n’#n eserler#n# öğretmen#n#zle d#nley#n#z
ve yorumlayınız.
124 Flüt 11. Sınıf