Page 133 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 11
P. 133
5. ÜNİTE GELİŞTİRME VE SERGİLEME DAĞARCIĞI
FLÜTTE UYGULAMA, ÇÖZÜMLEME,
5.1. Tonal ve Makamsal Uygulama, Çözümleme, Geliştirme ve Sergileme
Dağarcığı (Solo ve Eşlikli)
5.1.1. Hız, İfade, Gürlük Terim ve İşaretleri
B!r topluluk kar"ısında emekler!n!z! serg!lemek cesaret !ster. Bu cesaret, yıl boyunca yapılan ça-
lı"maların ve tekn!kler!n düzenl! b!r "ek!lde !crasıyla kazanılır. K!"!n!n etüt ve eserlerdek! yorumu ve
esere kattığı duygu, onun ba"arısını ve öz güven!n! artırır.
Bu bölümde kend! sev!yen!ze uygun, ho"landığınız ve seslend!rmekten zevk aldığınız eserlerle
b!r repertuvar olu"turarak bunları çe"!tl! etk!nl!klerde solo veya e"l!kl! olarak sunab!l!rs!n!z. E"l!kl!
eser seslend!rmek b!rl!kte uyum !ç!nde çalmanızı, b!r bütünün parçası olmanızı ve yapılan müz!ğ!n
zeng!nle"erek anlam kazanmasını sağlar.
B!rl!kte müz!k yapmanın en yaygın b!ç!m! !k!l! çalma olan düodur. Bunlar $üt-p!yano, $üt-g!tar,
$üt-arp veya $üt-keman vb. çalgılar olab!l!r. Üçlü çalmaya tr!o, dörtlü çalmaya kuartet den!r.
ETKİNLİK 1
"u ana kadar seslend!rd!ğ!n!z etüt ve eserlerden kend! beğen!n!z doğrultusunda
uygun dağarcık olu$turunuz ve seçt!ğ!n!z bu eserlerle b!r d!nlet! düzenley!n!z.
Hız Terimleri
B!r müz!k eser!n!n temposunu !fade eden ter!mlere hız ter!mler! den!r. Hız ter!mler!, metronom
sayes!nde eser!n !stenen tempoda seslend!r!lmes!n! sağlar.
Müz!k l!teratüründe kullanılan ba"lıca hız ter!mler! "öyled!r:
HIZ TERİMİ ANLAMI HIZI
Largo Çok yava" 40-46
Adag!o Yava" 66-76
Lento Yava"ça 45-60
Andante Orta yava" 76-108
Andant!no Orta yava"ça 80-108
Moderato Orta 108-120
Allegretto Orta çabuk 112-120
Allegro Çabuk 120-168
V!vo Çabukça 161-168
Presto Çok çabuk 168-200
132 Flüt 11. Sınıf