Page 131 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 11
P. 131

g/d0( 9( '(ø(5/(1'ú50(



                1.  A!ağıda #s#mler# ver#len bestec#ler hang# dönemde eser verm#!lerd#r? E!le!t#r#n#z.

                      Lu!g! Boccher!n!             Klas!k Dönem
                      Georg Ph!l!pp Telemann       Romant!k Dönem
                      N!ccolo Pagan!n!             Barok Dönem

                2.  A!ağıda ver#len tür ve b#ç#m özell#kler#n# a#t olduğu dönemlerle e!le!t#r#n#z.


                  Barok Dönem              $   Gürlük ter!mler! !lk kez bu dönemde ortaya çıkmı#tır.

                                           $   Sürekl! bas yer!n! homofon!ye, çembolo !se yer!n! p!yanoya
                                               bırakmı#tır.

                                           $   Doğadak! tüm sesler, müz!k !ç!n kullanılab!lecek b!r materyal
                  Klas#k Dönem
                                               olduğu !ç!n !lham kaynağı olarak görülmü#tür.
                                           $   Dönem!n en gözde enstrümanı klavsend!r.

                                           $   Rallando nüans, r!ttardando, a tempo g!b! müz!k ter!mler! ortaya
                  Romat#k Dönem                çıkmı#tır.

                                           $   Besteler halk !ç!n yapılmaya ba#lanmı#tır.

                                           $   Bu dönemde müz!ğ!n tüm sınırları zorlanmı#, geleneksel kurallar
                                               yıkılmaya ba#lamı# ve tüm kültürlerden es!nlenerek yen! b!r mü-
                  Çağda! Dönem
                                               z!k  türü üret!lmeye çalı#ılmı#tır.
                                           $   Halk ezg!ler!nden yararlanılmaya ba#lanmı#tır.




                                                  38$1/$0$ &(79(/ø

                          $üDù×GD YHULOHQ WDEOR |ùUHQFLQLQ ND]DQ×P× WDP JHUoHNOHüWLUPHVLQH     ND]DQ×P× WDPDP×QD
                \DN×Q JHUoHNOHüWLUPHVLQH     ND]DQ×P×Q L\L ROPDV×QD     ND]DQ×P×Q RUWD ROPDV×QD   YH ND]DQ×P×Q
                JHOLüWLULOHELOLU ROPDV×QD   SXDQ YHULOHUHN X\JXODQPDO×G×U  7DEOR  KHU HWW YH HVHU LoLQ D\U× X\JXODQPDO×G×U

                                                                                         3XDQODPD


                SIRA      KAZANIMLAR       $o×NODPD

                      'XUXü 7XWXü          )OW GRùUX GXUXü WXWXü WHNQLùLQH X\JXQ RODUDN
                                           oDODU
                      1HIHV 7HNQLùL        (WW YH\D HVHUL GRùUX QHIHV WHNQLùL\OH oDODU

                3     'XGDN 3R]LV\RQX YH   (WW YH\D HVHUGHNL GXGDN SR]LV\RQXQX GRùUX
                      6HV hUHWPH           NXOODQDUDN VHV UHWLU
                      'LO 7HNQLùL YH $UWLN   (WW YH\D HVHUGHNL DUWLNODV\RQODU× GLO WHNQLNOH
                      ODV\RQ               UL\OH GRùUX oDODU
                5     '|QHP g]HOOLùL       (WW YH\D HVHUGH NXOODQ×ODQ G|QHP |]HOOLNOHULQL
                                           WDQ×U YH X\JXODU






               130  Flüt 11. Sınıf
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136