Page 131 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 11
P. 131
g/d0( 9( '(ø(5/(1'ú50(
1. A!ağıda #s#mler# ver#len bestec#ler hang# dönemde eser verm#!lerd#r? E!le!t#r#n#z.
Lu!g! Boccher!n! Klas!k Dönem
Georg Ph!l!pp Telemann Romant!k Dönem
N!ccolo Pagan!n! Barok Dönem
2. A!ağıda ver#len tür ve b#ç#m özell#kler#n# a#t olduğu dönemlerle e!le!t#r#n#z.
Barok Dönem $ Gürlük ter!mler! !lk kez bu dönemde ortaya çıkmı#tır.
$ Sürekl! bas yer!n! homofon!ye, çembolo !se yer!n! p!yanoya
bırakmı#tır.
$ Doğadak! tüm sesler, müz!k !ç!n kullanılab!lecek b!r materyal
Klas#k Dönem
olduğu !ç!n !lham kaynağı olarak görülmü#tür.
$ Dönem!n en gözde enstrümanı klavsend!r.
$ Rallando nüans, r!ttardando, a tempo g!b! müz!k ter!mler! ortaya
Romat#k Dönem çıkmı#tır.
$ Besteler halk !ç!n yapılmaya ba#lanmı#tır.
$ Bu dönemde müz!ğ!n tüm sınırları zorlanmı#, geleneksel kurallar
yıkılmaya ba#lamı# ve tüm kültürlerden es!nlenerek yen! b!r mü-
Çağda! Dönem
z!k türü üret!lmeye çalı#ılmı#tır.
$ Halk ezg!ler!nden yararlanılmaya ba#lanmı#tır.
38$1/$0$ &(79(/ø
$üDù×GD YHULOHQ WDEOR |ùUHQFLQLQ ND]DQ×P× WDP JHUoHNOHüWLUPHVLQH ND]DQ×P× WDPDP×QD
\DN×Q JHUoHNOHüWLUPHVLQH ND]DQ×P×Q L\L ROPDV×QD ND]DQ×P×Q RUWD ROPDV×QD YH ND]DQ×P×Q
JHOLüWLULOHELOLU ROPDV×QD SXDQ YHULOHUHN X\JXODQPDO×G×U 7DEOR KHU HWW YH HVHU LoLQ D\U× X\JXODQPDO×G×U
3XDQODPD
SIRA KAZANIMLAR $o×NODPD
'XUXü 7XWXü )OW GRùUX GXUXü WXWXü WHNQLùLQH X\JXQ RODUDN
oDODU
1HIHV 7HNQLùL (WW YH\D HVHUL GRùUX QHIHV WHNQLùL\OH oDODU
3 'XGDN 3R]LV\RQX YH (WW YH\D HVHUGHNL GXGDN SR]LV\RQXQX GRùUX
6HV hUHWPH NXOODQDUDN VHV UHWLU
'LO 7HNQLùL YH $UWLN (WW YH\D HVHUGHNL DUWLNODV\RQODU× GLO WHNQLNOH
ODV\RQ UL\OH GRùUX oDODU
5 '|QHP g]HOOLùL (WW YH\D HVHUGH NXOODQ×ODQ G|QHP |]HOOLNOHULQL
WDQ×U YH X\JXODU
130 Flüt 11. Sınıf