Page 28 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 11
P. 28
œ
œ
36
œ œ œ
œ #
œ œ
œ
œ
œ œ
J
‰
&
œ
œ
œ
œ
œ
œ #
b
‰
œ
œ
œ
œ
&
œ
œ
œ
œ #
42
œ b
œ œ
œ #
œ œ
œ œ
œ #
˙ #
b
‰
&
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ #
œ
œ #
b
œ œ
œ
œ
&
œ
œ
œ œ
48
œ
œ
œ
œ
œ
œ
b
œ
œ
& b ˙ œ œ Œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ ˙ œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ œ œ # œ # œ œ ˙ œ œ œ
œ #
dim. œ
& b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ œ ˙ œ œ U
œ
53 œ œ œ
œ œ œ œ #
œ #
œ
& b œ œ Œ
pp U
œ
b
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ
2.2. ÇİFT DİL TEKNİĞİ
Tek dil tekniğinin hızlı pasa larda yetersiz kalmasından dolayı çift dil tekniğine ihtiyaç duyulur. Hızlı-
çabuk çalınması gereken yerlerde parmak ve dil hareketlerinin birlikte uyum hâlinde olması için çift dil
tekniğinin öğrenilmesi oldukça önemlidir. Bu tekniği uygularken ‘’tu-ku, du-gu, tü-kü, dü-gü, de-ge’’ hece-
lerinden size uygun olan birinin kullanılması gerekir. Çift dil tekniğinde 2. hecelere karşılık gelen notaların
daha kuvvetli ve vurgulu çalınmasına dikkat etmek gerekir. Aksi takdirde 2. hecelerin (ku, gu, kü, gü, ge)
boş bir ses gibi duyulmasına neden olmaktadır. Bu durumu önlemek için dil hareketlerinin eşit olmasına,
1 ve 2. hecelerin aynı kalitede ve hızda olmasına özen gösterilmelidir. Başlangıçta yapılacak olan çift dil
egzersizlerinin yavaş bir tempoda çalışılması ve giderek hızlandırılması daha yararlı olacaktır.
ETKİNLİK 1
Verilen diksiyon egzersizlerini çift dil tekniğini kullanarak uygulayınız. Diksiyon egzersizlerini çalışırken
dilin ön kısmıyla yumuşak vuruşlar yapmaya çalışınız. Aşağıda verilmiş olan diksiyon çalışmalarını ön-
celikle yumuşak çalabileceğiniz heceyi seçerek çalışınız. 2. heceyi kuvvetlendirmek için ise b seçene-
ğindeki egzersizleri uygulayınız.
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ
& a) dü gü dü gü œ œ œ œ œ œ œ œ
d
d
g
d
g
g
g
d
3 b) (d) (g) (d) (g) g d g d g d g d
œ
œ
œ
œ
& dü ™ gü ™ dü ™ gü ™ œ œ œ ™ œ ™ œ œ ™ œ œ ™
g
d
d
g
d
g
g
d
œ
œ œ
d
d
(g)
3 & (d) œ œ (d) (g) œ œ g œ d œ œ g œ œ g œ œ g œ œ d
g
gü
dü ™ œ œ ™ dü ™ gü œ œ ™ d œ g œ œ d ™ œ œ ™ d œ œ ™ d œ œ g ™
g
œ œ
œ
3 & d (d) g (g) d g (d) d (g) g d g g d d gg d d g g d d g g d g d
5 g ™ d g ™ d g ™ d g ™ d g d ™ g d ™ g d ™ g d ™
& a) œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
g
d
d
g
d
d
g
d
g
d
g
d
g
d
g
g
5 & b) œ g d œ g d œ g d œ g d œ g d œ g d œ g d œ g d
d g d g d g d g d g d g d g d g
d g
dg
d g
g g
dg
g g
g g
gg
5 & œ d œ d œ d œ d œ d œ d œ d œ d
g
d
g
g
g
œ
œ
œ
& œ d œ œ œ d œ d
g
d
g
d
d
g
d
g
g d g d g d g d
a) d g d g d g d g
b) g d g d g d g d
“ ift Dil ekniği” adlı videoya soldaki bağlantıdan çevrim ulaşabilirsiniz.
27

