Page 95 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 11
P. 95
4.1. FLÜTTE UY ULAMA VE ER İLEME DAĞARCIĞI
Dağarcık, bir müzik topluluğunun ya da sanatçısının uzun zaman içerisinde emek harcayarak hazırlamış
olduğu parça repertuvarıdır.
Bir topluluk karşısında emeğinizi sergilemek, yıl boyunca yapılan çalışmaların ve tekniklerin düzenli
bir şekilde icrasıyla mümükündür. Bu düzenli, disiplinli çalışma, kişinin etüt ve eserlerdeki yorumu ve esere
kattığı duygu, onun müzikalitesini aynı zamanda öz güvenini artırır.
Bu bölümde kendi seviyenize uygun, hoşlandığınız ve seslendirmekten zevk aldığınız eserlerle
bir repertuvar oluşturarak bunları çeşitli etkinliklerde solo veya eşlikli olarak sunabilirsiniz. Eşlikli eser
seslendirmek birlikte uyum içinde çalmanızı, bir bütünün parçası olmanızı ve yapılan müziğin zenginleşerek
anlam kazanmasını sağlar.
Schumann diyor ki….
• Çok müzik eseri okuyunuz; bu, bilhassa iç duyuşunuzu geliştirecektir. Müzik çalışmala-
rınızdan yoruldukça dinlenmek için şiir okuyunuz. Sık sık açık havada gezininiz.
• Her zaman iyi akort edilmiş enstrüman üzerinden çalışınız.
• Çalarken sizi dinleyenlerle alakadar olmayınız.
• Karşınıza ilk defa olarak çalacağınız bir eser çıkarsa onu önce okuyunuz.
• Düo, Trio vs. gibi “beraber çalma” fırsatlarını kaçırmayınız. Bu, çalışınızı akıcı ve hare-
ketli bir hâle getirir. Muganiyelere (şarkıcılara) sık refakat ediniz.
“Genç Müzisyenlere Nasihatlar” Robert Schumman
4.1.1. Solo Eserler
Study
Giuseppe Gariboldi
Andantino (q = 69) œ Op. 132 No.2
œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ n œ œ# œ œ n œ b œ œ n œ # œ
2
1 & b 4
p
œ œ
4 œ œ œ œ œ œ œ n œ œ# œ œ œ n œ b œ œ
œ œ n œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ
œ #
& b ≈
8 œ œ œ
œ #
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ#
œ n
& b J ‰ œ œ œ# œ ≈ œ œ œ n œ J‰
mf
œ œ
13 œ n œ œ œ œ# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b œ œ œ œ œ œ œ
œ #
œ
& b ≈ ≈ œ # œ œ n œ œ œ n œ ‰
J
cresc. p
94
œ œ
œ œ
18 œ œ œ # œ œ œ n œ œ# œ œ œ n œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ #
œ #
& b ≈
..
..
..
22 œ œ œ # œ œ œ n œ œ# œ œ œ œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& b J ‰
p
..
..
..
26 œ œ œ n œ œ œ œ œ œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
& b J‰
p
30 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #
& b œ œ
cresc.
36 .
.
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
.
œ
& b œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ

