Page 95 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 11
P. 95

4.1. FLÜTTE UY ULAMA VE  ER İLEME DAĞARCIĞI


                   Dağarcık, bir müzik topluluğunun ya da sanatçısının uzun zaman içerisinde emek harcayarak hazırlamış
               olduğu parça repertuvarıdır.
                   Bir topluluk karşısında emeğinizi sergilemek, yıl boyunca yapılan çalışmaların ve tekniklerin düzenli
               bir şekilde icrasıyla mümükündür. Bu düzenli, disiplinli çalışma, kişinin etüt ve eserlerdeki yorumu ve esere
               kattığı duygu, onun müzikalitesini aynı zamanda öz güvenini artırır.

                     Bu  bölümde  kendi  seviyenize  uygun,  hoşlandığınız  ve  seslendirmekten  zevk  aldığınız  eserlerle
               bir  repertuvar  oluşturarak  bunları  çeşitli  etkinliklerde  solo  veya  eşlikli  olarak  sunabilirsiniz.  Eşlikli  eser
               seslendirmek birlikte uyum içinde çalmanızı, bir bütünün parçası olmanızı ve yapılan müziğin zenginleşerek
               anlam kazanmasını sağlar.




                         Schumann diyor ki….

                         •  Çok müzik eseri okuyunuz; bu, bilhassa iç duyuşunuzu geliştirecektir. Müzik çalışmala-
                           rınızdan yoruldukça dinlenmek için şiir okuyunuz. Sık sık açık havada gezininiz.
                         •  Her zaman iyi akort edilmiş enstrüman üzerinden çalışınız.
                         •  Çalarken sizi dinleyenlerle alakadar olmayınız.

                         •  Karşınıza ilk defa olarak çalacağınız bir eser çıkarsa onu önce okuyunuz.
                         •  Düo, Trio vs. gibi “beraber çalma” fırsatlarını kaçırmayınız. Bu, çalışınızı akıcı ve hare-
                           ketli bir hâle getirir. Muganiyelere (şarkıcılara) sık refakat ediniz.

                          “Genç Müzisyenlere Nasihatlar” Robert Schumman




               4.1.1. Solo Eserler


                                                         Study


                                                                                          Giuseppe Gariboldi
                    Andantino (q = 69)                                               œ          Op. 132 No.2
                        œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ  œ n  œ œ#  œ  œ n  œ b  œ  œ n  œ #  œ
                     2
            1   &  b 4
                       p

                                                       œ œ
               4                 œ œ                œ œ         œ         œ  œ n  œ œ#  œ  œ  œ n  œ b  œ  œ
                      œ  œ n  œ œ         œ  œ œ                  œ  œ #  œ                        œ   œ
                                                œ #
                &  b        ≈



               8             œ œ                                                         œ
                                                                                                     œ #
                      œ    œ œ        œ œ  œ œ           œ             œ     œ œ  œ  œ œ  œ  œ     œ œ œ#
                                                 œ n
                &  b  J  ‰                    œ œ œ#       œ  ≈ œ  œ  œ n  œ                 J‰
                           mf

                                                                                                      œ œ
               13     œ n  œ  œ œ œ#   œ œ   œ œ    œ   œ     œ œ              œ  œ b  œ  œ  œ œ œ  œ œ
                                                                                                œ #
                               œ
                &  b       ≈                ≈   œ #       œ  œ n  œ œ  œ n  œ  ‰
                                                                          J
                                             cresc.                            p
               94
                                                                                                     œ œ
                                                                               œ œ
               18     œ  œ  œ #  œ  œ  œ n  œ œ#  œ  œ  œ n  œ b  œ  œ œ  œ  œ  œ œ     œ  œ œ    œ œ
                                                                                             œ #
                                                              œ #
                &  b                                                      ≈
                                                                                                  ..
                                                                                        ..
                                                                            ..
               22     œ  œ  œ #  œ  œ  œ n  œ œ#  œ  œ  œ  œ b  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ œ  œ  œ œ œ  œ  œ œ œ  œ
                &  b                                                 J  ‰

                                                                           p
                                                                                                  ..
                                                                                        ..
                                                                           ..
               26     œ  œ  œ n  œ  œ  œ  œ  œ  œ b  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ    œ œ œ   œ   œ œ œ   œ  œ œ œ   œ
                                                        œ
                &  b                                                J‰
                                                                          p

               30     œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ     œ  œ  œ  œ   œ  œ  œ  œ #

                &  b                                            œ  œ

                     cresc.
               36                                                                       .
                                                                                          .
                      œ      œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ    œ  œ        .  . .  œ œ œ    œ  œ  œ     œ œ œ œ
                                                                                              .
                                                                           œ
                &  b    œ  œ                            œ       œ   œ œ  œ          œ #          œ œ
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100