Page 99 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 99

Altıncı telden başlayan majör dizilerin aynı aralıkta bulunan perdelerden oluştu-
                                     ğuna dikkat ediniz. Buna göre başlangıç sesi altıncı tel olan majör dizi kalıbının
                                     aynı sol el parmak-perde kombinasyonuyla seslendirildiğini fark etmiş olmanız
                                     gerekir. Öğrendiğiniz bu sol el parmak-perde kalıbını altıncı tel üzerinde bulu-
                                     nan herhangi bir sese uyarlarsanız başlangıç sesinin majör dizisini elde etmiş
                                     olursunuz. Bu bölüme kadar çalıştığınız majör dizilerin sol el parmak numara-
                                     ları ve perde aralıkları birbirinin aynısıdır. Dizi isimlerinin başlangıç perde ve
                                     pozisyonuna göre belirlendiğine dikkat ediniz.


                                     5.3. MAJÖR DİZİLERİN AKOR ARPEJ SESLERİ VE KADANSLAR


                                     Bir dizinin akor arpej sesleri, dizilerin birinci, üçüncü ve beşinci seslerinin art
                                     arda seslendirilmesinden oluşur. Aşağıda her dizinin akor arpej sesleri ve dizi-
                                     lerin tam kadans olarak tanımlanan I-IV-V-I derecelerinin bağlanışları verilmiştir.
                                     Dizilerde olduğu gibi akor arpej sesleri de aynı aralıklar kullanılarak elde edilir.
                                     Bilindiği gibi majör dizilerin üçüncü sesi büyük üçlü aralığındadır. Buna göre
                                     üçüncü sesler başlangıç sesine göre büyük üçlü perdesine denk gelmektedir.
                                     Başlangıç sesinin beşinci telde başladığı arpej perde aralıklarını bir kalıp olarak
                                     aklınızda tutmaya çalışınız. Sıkça tekrar ederek sol elinizi bu kalıba adapte edi-
                                     niz. Daha sonra altıncı telden başlayan akor arpejler seslerinin perde aralıklarını
                                     çalışınız. Kadansları çalışırken akorların tüm seslerinin net duyulmasını sağla-
                                     yınız. Perde aralıklarına ve pozisyon geçişlerine dikkat ediniz. Beceri düzeyine
                                     göre yavaş metronomdan başlayınız. Beceriniz arttıkça metronom sayısını yük-
                                     selterek çalışınız.


                                         DO MAJÖR AKOR ARPEJ SESLERİ











                                             DO MAJÖR TAM KADANSI










                                         RE MAJÖR AKOR ARPEJ SESLERİ











                                              RE MAJÖR TAM KADANSI










                        Teknik Çalışmalar 98
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104