Page 26 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN 11
P. 26
54 Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï
& Ï
57 Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
60 Ï Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
63 Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
66 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Î
OKUMA METNİ
ARKADAŞLIK
Birkaç yıl önce, Seattle (Siye-
dıl) Özel Olimpiyatları’nda tümü
fiziksel ve zihinsel engelli olan
dokuz yarışmacı 100 metre ko-
şusu için başlama çizgisinde top-
landılar. Başlama işareti verilince
hepsi birlikte yarışa başladılar.
Yarışa bir hamlede başlayama-
mış olsalar da yarışı bitirmek ve
kazanmak için istekliydiler. He-
nüz çok kısa bir mesafe koşmuş-
lardı ki içlerinden biri tökezleyip
yere düştü ve ağlamaya başladı.
Diğer sekiz kişi onun ağlamasını
duydular. Yavaşladılar ve arkala-
rına baktılar. Sonra hepsi birden
yönlerini değiştirerek geriye
döndüler, düşen çocuğun ya-
nına geldiler. İçlerinden Down Görsel 3: 100 metre koşusu
(daun) sendromlu bir kız eğilip onu öptü ve “Bu onun daha iyi olmasını sağlar.” dedi.
Sonra dokuzu birden kol kola girdiler ve bitiş çizgisine doğru hep birlikte yürüdüler. Stadyumdaki herkes
ayağa kalkıp dakikalarca onları alkışladı. Orada bulunan insanlar hâlâ bu öyküyü anlatırlar. Neden? Çünkü şu
gerçeği derinden bilmekteyiz: Bu hayatta önemli olan şey, kendimiz için kazanmaktan çok daha ötede bir şey-
dir: Yavaşlamak ve rotamızı değiştirmek anlamına gelse bile diğerlerinin de kazanması için yardım etmektir.
Hasan YILMAZ
Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun!..
(Yazarlar tarafından düzenlenmiştir.)
TEKNİK ÇALIŞMALAR 25