Page 133 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 133

Ünitey
                Üniteye Başlarkene Başlarken
                Dağarcığınızda bulunan eserler hangileridir? ağarcığınızda bulunan eserler hangileridir?
                D
                E
                Eserlerin müzikalitesini güçlendirebilmek için hangi çalışmalar yapılmalıdır? Açıklayınız.serlerin müzikalitesini güçlendirebilmek için hangi çalışmalar yapılmalıdır? Açıklayınız.
                    5.1. Akor ve Çift Ses Çalma

                    5.1.1. Akor Kavramı
                    Akor, üç ya da daha fazla farklı sesin aynı anda duyulmasıyla elde edilen seslerdir. Klasik tonal
            armonide akor, bir temel notanın üzerine üçlü aralıkların üst üste konmasıyla oluşur. Bu üçlülerin büyük
            veya küçük oluşu ile ortaya çıkan kombinasyonlarla da majör ve minör akorlar olarak adlandırılan
            akorların cinsleri belirlenir. Keman eğitiminde üç ve dört sesli akorlar teorik olarak bilinmeli, duyumsal
            olarak hissedilmelidir. Üç ve dört sesli akorların kendi içinde temel akor, çevrim ve dominant akorlar
            gibi farklı türleri bulunur. Akorları teknik olarak  iyi bilmek öğrencinin solfej, dikte ve armonide başarılı
            olmasına katkıda bulunur. Çok sesli müziğin temel unsurlarından biri olan akorlar, kemanda ezgilerin
            tınılarını zenginleştirerek ton duygusunun daha iyi hissedilmesini sağlar.
                    5.1.2. Etüt ve Eserlerde Üç Sesli Akor Çalma
                    Eser ve etütlerde temiz sese dikkat ederek teknik yeterlilik kazanana kadar çalmak, üç sesli
            akorların tınısal duyumunu öğrenmelerinde etkili olur.

               Ders İçi Çalışma
               Aşağıda verilen üç sesli akor etüdünü temiz ses elde edinceye ve teknik yeterlilik kazanıncaya kadar
             çalınız.
                                                        ETUDE
                    ≥          ≥          ≥          ≥           ˙          ˙                Mathieu Crickboom
                                                                                                  ˙
                                                     ˙
                 3  ˙     Œ ˙         Œ   ˙      Œ   ˙      Œ    ˙     Œ ˙        Œ    ˙      Œ   ˙      Œ
                                                                                       ˙
             & 4    ˙          ˙          ˙          ˙           ˙          ˙          ˙          ˙
                    ˙
                               ˙          ˙
            9
                 ˙         ˙          ˙         ˙
             &   ˙     Œ ˙       Œ    ˙     Œ   ˙     Œ ˙       Œ   ˙     Œ    ˙     Œ ˙       Œ   ˙     Œ
                                                                                         ˙
                                                                               ˙
                 ˙
                                      ˙
                                                          ˙
                                                                    ˙
                                                                                                   ˙
                                                ˙
                           ˙
                                                          ˙ #       ˙          ˙         ˙         ˙
               Ders İçi Çalışma
               Aşağıda verilen etüt ve eserleri temiz ses elde edinceye ve teknik yeterlilik kazanıncaya kadar çalınız.
                                                      ETUDE NO:14
                   Allegro non tanto                                                            Franz Wohlfahrt
                 #  4       œ  œ                  œ                    œ  œ                  œ
             &    #  4           œ  œ    œ   œ      œ  œ                     œ  œ   œ   œ       œ  œ   œ  œ
                       œ              œ                  œ  œ  œ  œ               œ                  œ
                       f
            5                          œ  œ                  œ   œ                 œ   œ                  œ
                 #       œ  œ    œ  œ           œ  œ    œ  œ          œ  œ    œ  œ           œ  œ   œ  œ
             &    #  œ         œ                     œ                     œ                      œ




            9       œ       œ  œ  œ                                      œ  œ  œ
                 # #     œ #        œ  œ  œ                           œ          œ  œ  œ
             &                                  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ                          œ  œ  œ  œ  œ  œ



              132  5. ÜNİTE
            13                                                                                         œ  œ
                 #                  œ  œ                œ  œ  œ               œ  œ  œ  œ          œ  œ
             &    #  œ   œ  œ  œ  œ        œ    œ  œ #  œ        œ    œ  œ #  œ              œ  œ





            17                                                                     œ   œ                  œ
                 # œ                œ  œ   œ                 œ   œ            œ  œ                  œ  œ
             &    #         œ  œ  œ                  œ  œ  œ          œ  œ  œ                œ  œ  œ
                         œ                      œ  œ


            21      œ                  œ                              œ
                 #               œ  œ      œ         œ  œ  œ  œ  œ       œ  œ          œ     œ  œ
             &    #         œ  œ                œ  œ                          œ  œ  œ             œ  œ    œ
                         œ                                                                             œ
                                                            ©

                                                                                  1
            25                        œ                                                    U
                 # #             œ  œ     œ  œ  œ                         œ       œ          . ˙
             &      œ     œ  œ  œ               œ  œ  œ  ˙        œ  œ  œ     Œ   œ   Œ      . ˙        Œ
                                                                                  œ
                        œ                                       œ                 0
                                                                                  0











                                                            ©
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138