Page 133 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 133
Ünitey
Üniteye Başlarkene Başlarken
Dağarcığınızda bulunan eserler hangileridir? ağarcığınızda bulunan eserler hangileridir?
D
E
Eserlerin müzikalitesini güçlendirebilmek için hangi çalışmalar yapılmalıdır? Açıklayınız.serlerin müzikalitesini güçlendirebilmek için hangi çalışmalar yapılmalıdır? Açıklayınız.
5.1. Akor ve Çift Ses Çalma
5.1.1. Akor Kavramı
Akor, üç ya da daha fazla farklı sesin aynı anda duyulmasıyla elde edilen seslerdir. Klasik tonal
armonide akor, bir temel notanın üzerine üçlü aralıkların üst üste konmasıyla oluşur. Bu üçlülerin büyük
veya küçük oluşu ile ortaya çıkan kombinasyonlarla da majör ve minör akorlar olarak adlandırılan
akorların cinsleri belirlenir. Keman eğitiminde üç ve dört sesli akorlar teorik olarak bilinmeli, duyumsal
olarak hissedilmelidir. Üç ve dört sesli akorların kendi içinde temel akor, çevrim ve dominant akorlar
gibi farklı türleri bulunur. Akorları teknik olarak iyi bilmek öğrencinin solfej, dikte ve armonide başarılı
olmasına katkıda bulunur. Çok sesli müziğin temel unsurlarından biri olan akorlar, kemanda ezgilerin
tınılarını zenginleştirerek ton duygusunun daha iyi hissedilmesini sağlar.
5.1.2. Etüt ve Eserlerde Üç Sesli Akor Çalma
Eser ve etütlerde temiz sese dikkat ederek teknik yeterlilik kazanana kadar çalmak, üç sesli
akorların tınısal duyumunu öğrenmelerinde etkili olur.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen üç sesli akor etüdünü temiz ses elde edinceye ve teknik yeterlilik kazanıncaya kadar
çalınız.
ETUDE
≥ ≥ ≥ ≥ ˙ ˙ Mathieu Crickboom
˙
˙
3 ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ
˙
& 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙
˙
˙ ˙
9
˙ ˙ ˙ ˙
& ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ ˙ Œ
˙
˙
˙
˙
˙
˙
˙
˙
˙
˙ # ˙ ˙ ˙ ˙
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen etüt ve eserleri temiz ses elde edinceye ve teknik yeterlilik kazanıncaya kadar çalınız.
ETUDE NO:14
Allegro non tanto Franz Wohlfahrt
# 4 œ œ œ œ œ œ
& # 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ
f
5 œ œ œ œ œ œ œ
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& # œ œ œ œ œ
9 œ œ œ œ œ œ œ
# # œ # œ œ œ œ œ œ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
132 5. ÜNİTE
13 œ œ
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& # œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ # œ œ œ
17 œ œ œ
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ
21 œ œ œ
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
©
1
25 œ U
# # œ œ œ œ œ œ œ . ˙
& œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ œ Œ œ Œ . ˙ Œ
œ
œ œ 0
0
©

