Page 37 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 37
Ü
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
K
Keman çalmada II. konumda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir eman çalmada II. konumda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir
alışverişinde bulununuzlışverişinde bulununuz
a
2.1. Kemanda II. Konum
2.1.1. Kemanda II. Konum Kavramı
Kemanda II. konum, sol el I. konumdayken ikinci parmağın bastığı notaya, birinci parmağı ba-
sarak oluşturulan konumdur. II. konumda parmaklar, I. konumdan farklı olarak notalara daha dar
aralıklarla basar.
Kemanda II. konuma alışkanlık kazanmak için önce sol elde konum değiştirme çalışmaları ya-
pılır. Bu sayede konum değiştirme çalışmaları sürecinde II. konum sesleri daha kolay öğrenilecektir.
Konum değiştirme çalışmalarının ardından II. konumda kalarak etüt ve eser çalışılır. II. konumda
çalmaya alışkanlık kazandıktan sonra I-II. konumlarda geçişli çalışmalar yapılarak öğrenilenler kalıcı
hâle getirilir.
2.1.2. Kemanda II. Konumu Tüm Tellerde Çalma
II. konumu tüm tellerde çalarken seslerin temiz olmasına özen gösterilmelidir. Temiz ses elde et-
mek için çalınan her notada ses aralıklarına dikkat edilmeli, parmaklar notalara I. konuma göre daha
dar aralıklarla basılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Dört telde II. konumda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edene kadar tekrar
ediniz. 1 numaralı etüdü karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
0 1 3 4 3 4
1
1
4 œ 2 . œ œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 2 œ œ œ œ . œ ˙
1- & 4 Œ œ œ . . Ó
Parmak Hazırlama
0 1 2 1 2 3 4 1 3 2 4
4 . .
2- & 4 Œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . ˙ Ó
œ œ
Parmak Hazırlama
4
4
3
3
1
1
4 œ 0 1 œ œ 2 . œ œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 2 œ œ œ œ œ . ˙
3- & 4 Œ . . Ó
Parmak Hazırlama
0 1 2 1 2 3 4 1 3 2 4
4 . .
4- & 4 Œ . œ œ œ œ œ œ œ œ . Ó
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
Parmak Hazırlama
36 2. ÜNİTE
©

