Page 65 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 65
Ders İçi Çalışma
Aşağıda II. konumda verilen fa diyez minör diziyi, I. konumda çaldıktan sonra II. konumda farklı
nota değerleriyle çalınız.
# # 1 4 œ œ 4 ˙ œ œ 4 1
& # c ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
f
3.2.3. Fa Diyez Minör Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama
Sağ el tekniklerinin geliştirilmesi için fa diyez minör dizi çalışmalarında farklı yay tekniklerine
önem verilmeli, fa diyez minör tonalitesinin aldığı değiştirici işaretler göz önünde bulundurulmalı,
farklı parmak durumlarına dikkat edilmelidir.
Ders İçi Çalışma
Fa diyez minör dizi alıştırmasını karekod uygulamasını kullanarak izleyiniz ve belirtilen alternatif
yay örneklerine göre çalınız.
# # 1 œ œ 2 . . œ . . 3 ´ ´ ´ ´ œ
œ
œ
& # c ˙ œ œ œ œ ˙ œ . œ . œ œ ˙ œ œ œ œ
ÿ ÿ
Alternatif yay örnekleri
4
# # 2 0 œ œ 0 ˙ œ œ 4
& # c ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
f
3.2.4. Fa Diyez Minör Tonunda Etütler
Fa diyez minör etüt çalışmlarıyla teknik düzey daha ileri düzeye taşınarak eser seslendirmeye
zemin hazırlanacaktır. Bu nedenle etüt çalmaya önem vermek gerekir.
Ders İçi Çalışma
Fa diyez minör tonunda verilen etütleri, yay tekniklerine dikkat ederek nitelikli sesler elde edene
kadar çalınız.
EIGHTH ETUDE
Maia Bang
# # 3 0 œ œ 0 . œ œ 0 . œ œ 3
& # 4 . œ œ . œ œ . œ . œ . œ œ œ . œ œ œ œ
œ
5 0 4 0 œ 1 1
# # 2 œ . œ œ . œ œ . œ # œ . œ œ . œ œ œ
& # . œ œ . œ œ . œ . œ œ . œ œ . œ
9 64 # . œ . œ œ 4 . œ # . œ œ . œ œ # 1 œ 1 . œ œ . œ . œ
4. ÜNİTE œ
4
#
& # œ œ œ œ œ
œ
13 0 4 4 4
# # œ . œ œ
& # . œ œ . œ œ . œ . œ œ . œ œ . œ œ . œ œ œ œ Œ
. œ œ #

