Page 14 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 11
P. 14

1  .         1. KLASIK KEMENÇEDE ICRA



                             HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
                             Klasik kemençe sanatçılarının icra ettikleri saz eserlerini dinleyerek eserler arasındaki
             ÜNİTE       icra farklılıklarını öğretmeninizle paylaşınız.








                 Bir müzik yapıtını müzikal ve teknik açıdan daha anlamlı ve güzel bir icraya dönüştürebilmek, o eserden
             duyulacak hazzı zenginleştirmek çeşitli süslemelerin ve icra tekniklerinin kullanılması yoluyla mümkündür.
             Klasik kemençe icrasında çarpma tekniğinin yanı sıra vibrato, tril, glissando, grupetto gibi süsleme teknikleri
             de kullanılmaktadır.




                  1.1. KLASIK KEMENÇE ICRASINDA KULLANILAN ÇARPMA TEKNIKLERI
                                                  ILE ILGILI ÇALIŞMA



                1.1.1. Kemençe Icrasında Çarpma Teknikleri


                Geleneksel  icrada  kullanılan  bir  süsleme  tekniğidir.  Nota  üzerinde  çoğu  zaman   …
            gösterilemeyen çarpma tekniği icra sırasında sıklıkla kullanılır. Türk müziği geleneksel   &  œ
            icrasında var olan bu süsleme notaları, nota üzerinde sekizlik değerde, boyut olarak
            daha küçük ve nota kuyruğunda küçük yatay bir çizgi ile gösterilir (Görsel 1.1). Çarpma   Görsel 1.1
            notası, değerini kendinden önceki ya da sonraki notadan alır. Nota ile arasına bir bağ
            işareti konularak gösterilir.


                Bitişik Çarpma
                Yan yana olan parmaklarla yapılan çarpma tekniğidir.



               1. ETKINLIK    Bitişik çarpma tekniğini geliştirmek amacıyla verilmiş 1 ve 2 numaralı alıştırmaları yay
                            tekniklerine dikkat ederek çalınız.

                  1



























         12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19