Page 14 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 11
P. 14
1 . 1. KLASIK KEMENÇEDE ICRA
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Klasik kemençe sanatçılarının icra ettikleri saz eserlerini dinleyerek eserler arasındaki
ÜNİTE icra farklılıklarını öğretmeninizle paylaşınız.
Bir müzik yapıtını müzikal ve teknik açıdan daha anlamlı ve güzel bir icraya dönüştürebilmek, o eserden
duyulacak hazzı zenginleştirmek çeşitli süslemelerin ve icra tekniklerinin kullanılması yoluyla mümkündür.
Klasik kemençe icrasında çarpma tekniğinin yanı sıra vibrato, tril, glissando, grupetto gibi süsleme teknikleri
de kullanılmaktadır.
1.1. KLASIK KEMENÇE ICRASINDA KULLANILAN ÇARPMA TEKNIKLERI
ILE ILGILI ÇALIŞMA
1.1.1. Kemençe Icrasında Çarpma Teknikleri
Geleneksel icrada kullanılan bir süsleme tekniğidir. Nota üzerinde çoğu zaman …
gösterilemeyen çarpma tekniği icra sırasında sıklıkla kullanılır. Türk müziği geleneksel & œ
icrasında var olan bu süsleme notaları, nota üzerinde sekizlik değerde, boyut olarak
daha küçük ve nota kuyruğunda küçük yatay bir çizgi ile gösterilir (Görsel 1.1). Çarpma Görsel 1.1
notası, değerini kendinden önceki ya da sonraki notadan alır. Nota ile arasına bir bağ
işareti konularak gösterilir.
Bitişik Çarpma
Yan yana olan parmaklarla yapılan çarpma tekniğidir.
1. ETKINLIK Bitişik çarpma tekniğini geliştirmek amacıyla verilmiş 1 ve 2 numaralı alıştırmaları yay
tekniklerine dikkat ederek çalınız.
1
12