Page 70 - PİYANO 11
P. 70

PİYANO 11



            2

                    5
                                                                 5
                    2     3    4                                 1
                4 #˙     œ     ˙™         œ    œ n ™             w    œ ™              ˙
                    œ
          {  ?  4    p                                           J
             &
                4
                                                                 œ
                                          J
                4
                      œ œ œ œ œ œ œ œ
                    œ œ œ œ œ œ œ œ                              œ  œ œ     œ  œ œ     œ  œ œ     œ  œ œ
                                                                                            œ
                                                                                                       œ
                                                                      œ
                                                                                 œ
                    5                                                       5
                                                                 5                               ∑
          {  &    w                                    rall.
                  w



             ?


                  œ   œ   œ    œ   œ   œ    œ   œ   œ    œ   œ   œ    œ   œ    œ   œ     w











                                                     EKREM ZEKİ ÜN
                                       (İstanbul 23 Kasım 1910- Dublin 24 Mart 1987)


                   İstiklâl Marşı’nın bestecisi ve Mızıka-yı Hümâyun’nun Şefi Osman Zeki Üngör’ün oğludur. 1924’te
               Eğitim Bakanlığı bursu ile Paris’e gitmiştir. 1930’da yurda dönmüş, Musiki Muallim Mektebine keman
               öğretmeni olarak atanmış, aynı zamanda Riyaset-i Cumhur Orkestrasının kemancıları arasına katılmış-
               tır.
                   Ekrem Zeki Ün; yazdığı her yeni yapıtta kendini yenilemeyi, yeni renkler aramayı ilke edinmiştir.
               Çalışmaları  modal  ve  poliritmik  bir  doku  içerir.  Besteleri  üç  evrede  incelenebilir:  Öğrencilik  yıllarıyla
               başlayan ve Fransız izlenimcilerinin etkisini taşıyan 1924-1934 arasındaki dönem; 1934-1954 arasında
               yer alan makamsal müzik ve Anadolu türkülerinden kaynaklanan ve kendi deyişiyle “kendi müzik dilini
               aradığı” dönem ve 1955’ten sonra kendine özgü bir müzik geliştirdiği, hiçbir halk motifini doğrudan kul-
               lanmadığı, tasavvuf felsefesinin etkisinde kaldığı olgunluk dönemidir.
                   Besteci ilk, orta ve lise düzeyinde okutulmak üzere müzik kitapları yazmış; öğrenci orkestralarının
               çalması için yapıtlar bestelemiştir.

                                                        Evin İlyasoğlu, Çağdaş Türk Bestecileri kitabı s. 67-68’den alıntı yapılmıştır.
                                                                                              Metin düzenlenmiştir.











                                                           69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75