Page 72 - PİYANO 11
P. 72
PİYANO 11
2
.
- . œ -
2
1
3 > - - œ œ ˙
œ œ > ˙ œ œ ˙
& œ œ ˙
..
œ f
{ ? - - . œ - . œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ ˙ œ œ œ œ
.
.
.
.
.
.
. .
œ œ
œ œ
˙
.
J
2
.
- . œ - . . .
.
2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ ..
& œ œ œ œ ˙ œ œ œ
..
-
-
{ ? ˙ œ œ œ œ > rit. > œ > ˙ p a tempo
.
.
œ
˙
˙
˙
˙
˙
œ
˙ . ˙ ? j
& œ œ ‰ Œ Œ œ œ œ œ œ ‰ Œ œ Œ
.
-
-
..
J
- - ˙ œ
-
{ ? ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ Œ
˙
˙
œ
˙
˙
˙
˙
MUAMMER SUN
Muammer Sun, 15 Ekim 1932 Ankara doğumludur. Askerî Mızıka Okulundaki öğrenciliği sırasında
müziğe başlamıştır. 1953 yılında Ankara Devlet Konservatuvarının Kompozisyon Bölümüne girmiştir.
Ahmet Adnan Saygun’un öğrencisi olmuştur. Konservatuvarda Muzaffer Sarısözen ile Türk halk müziği,
Ruşen Refik Kam ile klasik Türk müziği, Mithat Fenmen ile piyano, Hasan Ferid Alnar ile şeflik çalışmıştır.
Özel olarak da Kemal İlerici’den Türk müziği ve armonisi konusunda dersler almıştır. 1960 yılında bu
kuruluşun öğretim kadrosuna girmiştir. 1982’de İstanbul Devlet Konservatuvarından emekli olana kadar
farklı birçok görevde yer almıştır.
Müzikte evrenselliğe ulusallık yoluyla varılacağına inanan Muammer Sun, bestelerini Kemal
İlerici’nin dörtlü aralığa dayanan Türk musikisi armoni sistemi ile yazmıştır. İlk ve orta öğrenimde olduğu
kadar okul öncesinde de müzik eğitimine büyük önem vermiştir. Bu konuda kitaplar yazmış, çocuk ve
gençlik koroları kurmuş ve eğitim müziği örnekleri vermiştir.
Evin İlyasoğlu, Çağdaş Türk Bestecileri kitabı s. 128-129’dan alıntı yapılmıştır.
Metin düzenlenmiştir.
71