Page 44 - ÇALGI EĞİTİMİ | TAR 11
P. 44
ÜNİTE SONU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki cümlelerin başında bulunan yay ayraçların içine cümle doğru ise D,
yanlış ise Y yazınız.
1. ( ) Azeri müziğinde rast makamının karar perdesi (mayesi) “do” perdesidir.
2. ( ) Türk müziğinde rast makamının donanımına “fa” için bakiye diyezi yazılır.
3. ( ) Azeri müziğinde rast makamı tetrakordların rastgele birleşmesinden meydana gelir.
4. ( ) Türk müziğinde rast makamı tetrakordlardan meydana gelir.
5. ( ) Rast makamı hem Azeri müziğinde hem de Türk müziğinde aynıdır.
Kontrol Listesi
Yönerge: Aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için EVET, kazanmadığımız
beceriler için HAYIR kutucuğuna (X) işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.
Değerlendirme Ölçütleri EVET HAYIR
1 Eseri melodik ve ritmik hata olmadan seslendirir.
2 Doğru mızrap vuruş ve tekniğini kullanır.
3 Arızalı seslerde doğru parmak kullanır.
4 Eseri notasyonuna uygun olarak icra eder.
5 Eserin notasyonundaki nüansları hissettirir.
6 Doğaçlama olarak çalınacak ezgilerle rast makamında mugam (açış)
yapar.
Değerlendirme
HAYIR şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız EVET ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
43