Page 44 - ÇALGI EĞİTİMİ | TAR 11
P. 44

ÜNİTE SONU

                                  ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME




                  A)  Aşağıdaki cümlelerin başında bulunan yay ayraçların içine cümle doğru ise D,

                  yanlış ise Y yazınız.

                  1.   (    ) Azeri müziğinde rast makamının karar perdesi (mayesi) “do” perdesidir.

                  2.   (    ) Türk müziğinde rast makamının donanımına “fa” için bakiye diyezi yazılır.

                  3.   (    ) Azeri müziğinde rast makamı tetrakordların rastgele birleşmesinden meydana gelir.

                  4.   (    ) Türk müziğinde rast makamı tetrakordlardan meydana gelir.

                  5.   (    ) Rast makamı hem Azeri müziğinde hem de Türk müziğinde aynıdır.




                  Kontrol Listesi

                  Yönerge: Aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için EVET, kazanmadığımız

                  beceriler için HAYIR kutucuğuna (X) işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.







                     Değerlendirme Ölçütleri                                           EVET      HAYIR


                 1   Eseri melodik ve ritmik hata olmadan seslendirir.


                 2   Doğru mızrap vuruş ve tekniğini kullanır.

                 3   Arızalı seslerde doğru parmak kullanır.


                 4   Eseri notasyonuna uygun olarak icra eder.


                 5   Eserin notasyonundaki nüansları hissettirir.

                 6   Doğaçlama olarak çalınacak ezgilerle rast makamında mugam (açış)
                     yapar.
               Değerlendirme
               HAYIR şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
               me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız EVET ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.












                                                                                                                  43
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49