Page 12 - THM KORO (ORTAK -TSM ) 11
P. 12
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME FORMLARI
Ürün Öğrencilerin yapmış oldukları araştırmalardan ve etkinliklerden seçerek
Dosyası sakladıkları ürünlerin yerleştirildiği dosyadır. Ayrıca, öğretmenin süreç de-
ğerlendirmesinde kullanacağı bir materyaldir.
1. EK: Toplu eser seslendirme dereceleme ölçeği: Öğrencilerin toplu eser seslen-
dirmesi sırasında, gerekli ölçütlerin gözlemlenmesi amacıyla hazırlanmıştır.
2. EK: Öz değerlendirme formu: Her konu sonunda, öğrencinin kendisini değerlen-
dirmesi için konulmuştur.
3. EK: Grup değerlendirme formu: Grupça yapılan etkinliklerde grubun kendi ken-
dini değerlendirmesi için konulmuştur.
4. EK: Öğrenci gözlem formu: Yapılan etkinliklerde, her bir öğrencinin öğretmeni
tarafından değerlendirilmesi için konulmuştur.
5. EK: Proje değerlendirme ölçeği: Yapılan proje ödevleri için her bir öğrencinin
öğretmeni tarafından değerlendirilmesi için konulmuştur.
6. EK: Akran değerlendirme formu: İlgili bölümlerde öğrencinin arkadaşlarını de-
ğerlendirmesi için konulmuştur.
Arkadaşlar, güzel sanatların hepsinde ulus gençliğinin ne türlü iler-
letilmesini istediğinizi bilirim. Bu yapılmaktadır. Ancak bunda en çabuk, en
önde götürülmesi gerekli olan Türk müziğidir. Bir ulusun yeni değişikliğinde
ölçü, müzikte değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir... Ulusal ince duy-
guları, düşünceleri anlatan yüksek deyişleri, söyleşileri toplamak; onları
bir gün önce genel son müzik kurallarına göre işlemek gerektir. Ancak bu
şekilde Türk müziği yükselebilir, evrensel müzikteki yerini alabilir.
Mustafa Kemal Atatürk
1 Kasım 1934
TBMM Açılış Konuşması’ndan
11