Page 144 - THM KORO (ORTAK -TSM ) 11
P. 144

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  YANIT ANAHTARI




                                                KORODA  SESİN KULLANIMI

                          Bulmacanın cevabı       Boşluk Doldurma      Eşleştirme        Doğru- Yanlış
                  1. ÜNİTE:   T Ü R K Ü L E R İ M İ Z  1. Ses sistemi    3. (1- C)           4. D


                                                                                             5. Y
                                                                         (2- F)
                                                 2. Ergenlik çağının
                                                                         (3- A)
                                                   sonuna
                                                                         (4- E)              6. D



                                                  Açık Uçlu                            Çoktan Seçmeli


                       7. Koro şefi ile koro üyeleri arasında uyum olmalıdır.               10.  C
                           Çalışma zamanlarına ve kurallarına uyulmalıdır.                  11.  A
                           Ses ve nefes açma çalışmaları düzenli olarak yapılmalıdır.       12.  D
                           Seslendirilecek eserlerde ön çalışma yapılmalıdır.               13.  E
                       8. Sigara, alkol, asitli içecekler, aşırı sıcak-soğuk içecekler, yanlış
                           teknikle şarkı söylemek, kirli hava, uykusuzluk, bağırmak.
                       9. Kullanılan dilin iyi bilinmesi gerekir.
                           Düzenli olarak solunum, artikülasyon, fonasyon ve rezonans
                           çalışmaları yapılmalıdır.






                                                       KAYNAKÇA



            T. SALİH, Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1992.
            G. AZAK, Uygulama ve Örneklerle Doğru ve Güzel Konuşma Sanatı, İstanbul: Bilge Matbaacılık, 2005.
            A. EMNALAR, Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği Nazariyatı, İzmir:1 Ege Üniversitesi Basımevi, 1998.
            A. A. SAYGUN, Rize, Artvin ve Kars Havalisi Türkü, Saz ve Oyunları Hakkında Bazı Malûmat, İstanbul: Numune
            Matbaası, 1937.
            M. DUYGULU, Türk Halk Müziği Sözlüğü, Ankara: Pan Yayıncılık, 2014.
            İ. YÜKSELSİN, Bir ‘Kültürel Aracı’ Olarak Muzaffer Sarısözen ve Erken Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği’nin
            Yeniden İnşasındaki Rolü, İstanbul: Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, s. 77-90 Yaz, 2015.



                                               GENEL AĞ KAYNAKÇASI


            <http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2854>. (ET: 12.01.2017). (Erişim saati: 11:30)
            <https://www.turkedebiyati.org/turk_edebiyati_9.sinif_konulari.html>. ( ET: 01.11.2016). (Erişim saati: 10:25)
            <http://www.notaarsivleri.com/eskisite/Turk_Halk_Muzigi.html>. (ET:21.02.2017). (Erişim saati: 14:10)
            <http://www.solfejdersi.org/p/insan-sesinin-olusumu.html>. (ET: 15.11.2016). (Erişim saati: 16:05)
            <http://www.erturgutsanatmerkezi.com/ses-organlari/ >. (ET: 19.12.2016).  (Erişim saati: 15:00)
            <http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGoster.aspx?>. (ET: 10. 11.2016). (Erişim saati: 12:10)
            <http://www.kandildergisi.com/2012/03/halk-bilimi-ve-kuresel-kultur-3/>.  (ET:  12.11.2016).  (Erişim  saati:
            11:20)
            <http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.>. (ET:12.12.2017). (Erişim
            saati: 14:45)

                                                                                                           143
   139   140   141   142   143   144   145   146