Page 19 - THM KORO (ORTAK -TSM ) 11
P. 19
Etkinlik 2
Aşağıdaki rezonans çalışmalarını yapınız.
Etkinlik 3
Aşağıda verilen tekerlemeleri ünlü ve ünsüz seslerin boğumlamasına (artikülasyonuna) dikkat ede-
rek okuyunuz.
Ademe adem gerektir, adem anlar ademi, adem adem olmayınca nitsin adem ademi.
Alem aladana aldı aladanalandı da, biz bir aladana alıp aladanalanamadık.
Adam adamdır olmasa da pulu, eşek eşektir olmasa da çulu.
Ben bademe baktım badem bana baktı, ben bademden bıktım badem benden bıktı.
Eller bazlamalandı da biz bazlamalanamadık.
Bilgili bir bildik bilgisiz bir bildikten binbir kere iyidir.
Cumbada cuma cumartesi cura ile curcuna çaldılar.
Dadaylı dadımın dodurgalı düdük dedesi diline doladığı debdebeli dedim dedisiyle dırdırını dilinden dü-
şürüp de bir kez olsun doya doya düden diyemeden, düdenin dallara doldurduğu doyumluk yemişlerden
doyasıya yiyemeden darı dünyadan göçüp gitti.
Fındıklıda fıçıları fırçalayan fıçıcı fıçıları fırıl fırıl fırlattı.
Doğan doğandan tatlı, doğacak olan ondan da tatlı, ondan doğacak olan hepsinden daha tatlı.
Dağ dağı sağlar, bağ bağı bağlar, yağ yağı yağlar, soğan soğana ağlar.
Iğdır’ın ığıl ığıl akan ılıman ırmaklarının kıyılarında tıklım tıklım ılgın kaplıdır.
18 KORODA SESİN KULLANIMI