Page 103 - THM KORO 11 THM
P. 103
Ölçme ve Değerlendirme
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Yöreler ve Türkülerimiz III’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin öğren-
ci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti ( ) koyarak
işaretleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER
Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için hazır-
lık çalışmalarını yaptı (vücut
1.
esnetme, nefes ve ses açma
egzersizleri).
Türkü söylemeye uygun bi-
2.
çimde durdu, oturdu.
Dinlediği türkünün bölgesini-
3.
yöresini tespit etti.
Dinlediği türkünün yöresel
4.
özelliklerini açıkladı.
Türkünün nefes yerlerini tes-
5.
pit etti.
Türkünün solfejini doğru yap-
6.
tı.
Türkünün sözlerini yöre özel-
7. liklerine uygun biçimde telaf-
fuz etti.
Türküyü yöre özelliklerine
8. uygun, doğru entonasyonla ve
temiz biçimde seslendirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük Sisteme Dönüştürme İşlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter için
5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde demek-
tir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili, önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.
102 YÖRELER VE TÜRKÜLERİMİZ III