Page 37 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM ) 11
P. 37
Ömer ŞAN
Yöresi:
Sivas
Kimden Alındığı:
Selahattin ERORHAN
R
R
R
R
R
R
R
R
ZER
BA
KEN
SI
GE
.
&
R
R R R
R
R
DÜ
NEM
Dİ
LE
DÜN
ŞÜR
BİR
BE
DA
VAH
Nİ
.
.
&
R
R
R
R
MA
ÇAL
HAN
GUR
DER
IN
TE
DIM
4 2 3 & SEN BEN BET SİZ SEN BENSİZ GEZERKEN SILA BA INDA DA LA DIR Derleyen: IN r
r
TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİLERİ
& . _ r
R
DA DÜ ŞÜR DÜN AŞK DE
5
. r r .
& R . .
MEN ÇÖ LE SEV Dİ İM
HER GÜNÜM GEÇİYOR ÇİLE ÇEKMEKLE
AH İLE GADERE BOYUN BÜKMEKLE
ELİNE NE GEÇTİ BENİ YAKMAKLA
DÖNDÜRDÜN BİR YI IN KÜLE BİR DANEM
ZANNETME DÜNYANIN GÜZELLERİ AZ
UNUTMA BUNLARI BİR DEFTERE YAZ
OLURSA SENDE O BÖYLE CİLVE NAZ
SONUNDA KÖTÜYE DÜŞEN BİR DANEM
1.3.2. Serbest Ritimli Çalgısal Ezgiler
Serbest ritimli çalgısal ezgilere örnek olarak da Türk halk müziğinde “açış”, Türk sanat müziğinde “tak-
sim” olarak adlandırılan yol gösterici, kendisinden sonra icra edilecek ezgiye hazırlayıcı nitelikteki ezgiler
gösterilir. Doğaçlama ve müziksel yaratıcılığın ön planda olduğu bu ezgi türünde icracının çalgısına ve icra
ettiği müzik türüne hâkimiyeti çok önemlidir (Görsel 1. ).
Zurna
Kabak kemane
Mey Bağlama
Görsel 1. : rk halk iğinde a ş yap labilen ba al lar
35