Page 42 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM ) 11
P. 42

TÜRK HALK MÜZİĞİ BİLGİLERİ



                 1.4.2. Ayaklı Serbest Ritimli Ezgiler

                   “Ayak” terimi; birtakım serbest ritimli sözel ezgilerin önünde ya da arasında çalınan “giriş” veya “ha-
               zırlık” olarak nitelendirilen ritimli ve genellikle kısa süreli ezgiler için kullanılır. Bazı yörelerde “ara nağme”
               olarak da adlandırılır. Özellikle hoyrat, divan, destan ve gazellerde karşımıza çıkmaktadır.




               Not: Aşağıda verilen örnek ‘‘Yaş Destanı’’ isimli uzun havanın giriş ve ara bölümlerinde çalı-
                           nan   ayak kısmıdır.




                 Ayaklı Serbest Ritimli Ezgiye Örnek






                                              YA  DESTANI ARANA MESİ
                                             YAŞ DESTANI ARA NAĞMESİ
                                                                                              Derleyen:
                                                                                              Derleyen:
                                                                                              Vedat GÜLDOĞAN
                                                                                              Vedat GÜLDO AN
                                                                                              Yöresi: Diyarbakır
                                                                                              Yöresi:
                                                                                              Kimden Alındığı:
                                                                                              Diyarbakır
                                                                                              Hüsnü İPEKÇİ
                                                                                              Kimden Alındığı:
                                                                                              Hüsnü İPEKÇİ





                                                                            . .
                &                                                           . .
               5                                                        1                  2


                &                                                        .               . .





































         40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47