Page 96 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM ) 11
P. 96
USUL/ÖLÇÜ
3.6. BİRLEŞİK ALTILI (YÜRÜK SEMAİ)
Dört ve iki vuruşlu iki ana usulün veya iki tane üç vuruşlu usulün birleşmesiyle oluşur.
3.6.1. Altı Vuruşlu Usul Tipleri
A Tipi: 4+2 B Tipi: 2+4 C Tipi: 3+3
6/8’lik ve 6/4’lük mertebeleri olan bu usulün iki mertebesi de kullanılmaktadır.
Altı vuruşlu birleşik usullere Doğu Anadolu ve Kuzeydoğu Anadolu’da sıkça rastlanır.
Türk halk müziğinde usullerin oluşumunda mısralar önemli bir yer tutmaktadır. Normalde dört vuruşlu
bir usul ile yazılması gereken bir mısraya ‘’loy loy’’, ‘’leylim yâr’’, ‘’aman aman’’, ‘’gülüm yâr’’ vb. katma söz-
cükler ilave edildiği için usul askıda kalabilmektedir. Bundan dolayı usul iki vuruş daha uzamaktadır.
A Tipi: 4+2
œ œ œ œ œ œ
+ - < - + -
Altı Vuruşlu A Tipi: 4+2 Usul Tiplerine Örnek
ASMALIDIR EVİMİZ
Derleyen:
Derleyen:
Muzaffer SARISÖZEN
Muzaffer SARISÖZEN
Yöresi: Orta Anadolu
Yöresi:
Kimden Alındığı:
Orta Anadolu
Ahmet YAMACI
Kimden Alındığı:
=84 Ahmet YAMACI
_
& .
3
_
& . .
5
_
& . . . .
AS MA LI DIR E Vİ MİZ LEY LİM YAR
KA LE DE Nİ Nİ YO RUM LEY LİM YAR
7
_
94 & . . . . .
YE Nİ DÜŞ TÜ SE Vİ MİZ LEY LİM YAR
DÖN DE SEN DÖ NÜ YO RUM LEY LİM YAR
9
_ 1 2 n
& . . . .
SEV DA BÖY LE Gİ DER SE LEY LİM YAR LEY LİM YAR
AŞ KIN DAN KİB Rİ TOL DUM LEY LİM YAR LEY LİM YAR
12
_ n .
& .
ÇAT LAR Ö LÜR Bİ Rİ MİZ LEY LİM YAR
ÜF LE SEN YA NI YO RUM © LEY LİM YAR
14
_
& .
ÇAT LAR Ö LÜR Bİ Rİ MİZ LEY LİM YAR
ÜF LE SEN YA NI YO RUM LEY LİM YAR