Page 128 - TSM KORO 11 TSM
P. 128
Ölçme ve Değerlendirme
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Repertuvar Çalışması’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin öğrenci tarafından
gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti ( ) koyarak belirleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER
Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için hazırlık
1. çalışmalarını yaptı (vücut esnet-
me, nefes ve ses açma egzer-
sizleri).
Şarkı söylemeye uygun biçimde
2.
durdu, oturdu.
3. Dinlediği eserin güftecisini doğ-
ru söyledi.
4. Dinlediği eserin bestecisini doğ-
ru söyledi.
Dinlediği eserin makamını doğ-
ru tespit etti (nihavent, hicaz,
5.
hicaz-uzzal, hicaz-hümayun,
hicaz-zirgüle, karcığar).
6. Eserin solfejini doğru yaptı.
Eserin seslendirilmesinde nüan-
7.
sın önemini açıkladı.
Eseri solo olarak nüanslarına
8. uygun ve temiz biçimde seslen-
dirdi.
Eseri koro içerisinde nüanslarına
9. uygun ve temiz biçimde seslen-
dirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter için
5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde demek-
tir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili, önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.
126 REPERTUVAR ÇALIŞMASI REPERTUVAR ÇALIŞMASII 127