Page 128 - TSM KORO 11 TSM
P. 128

Ölçme ve Değerlendirme


                                                DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
                 ‘‘Repertuvar  Çalışması’’  ünitesini  değerlendirmek  için  aşağıda  listelenen  ölçütlerin  öğrenci  tarafından
             gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti (     ) koyarak belirleyiniz.


             Öğrencinin Adı Soyadı  :

             Sınıfı                :
             Numarası              :


                                                                          DERECELER

                          ÖLÇÜTLER
                                                   Çok İyi       İyi       Orta     Geliştirilebilir  Zayıf
                                                     5           4          3            2            1

                   Eseri  seslendirmek  için  hazırlık
               1.  çalışmalarını yaptı (vücut esnet-
                   me, nefes ve ses açma  egzer-
                   sizleri).

                   Şarkı söylemeye uygun biçimde
               2.
                   durdu, oturdu.

               3.  Dinlediği eserin güftecisini doğ-
                   ru söyledi.

               4.  Dinlediği eserin bestecisini doğ-
                   ru söyledi.

                   Dinlediği eserin makamını doğ-
                   ru tespit etti (nihavent, hicaz,
               5.
                   hicaz-uzzal, hicaz-hümayun,
                   hicaz-zirgüle, karcığar).

               6.  Eserin solfejini doğru yaptı.

                   Eserin seslendirilmesinde nüan-
               7.
                   sın önemini açıkladı.
                   Eseri  solo  olarak  nüanslarına
               8.  uygun ve temiz biçimde seslen-
                   dirdi.

                   Eseri koro içerisinde nüanslarına
               9.   uygun ve temiz biçimde seslen-
                   dirdi.

                                   ÖLÇEK PUANI




             Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter için
             5 puandır.
             100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
             Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde demek-
             tir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili, önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.


 126  REPERTUVAR ÇALIŞMASI                                                           REPERTUVAR ÇALIŞMASII  127
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133