Page 14 - ÇALGI EĞİTİMİ | UT 11
P. 14
1. ÜNİTE
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Üçüncü pozisyonun klavyedeki yeri ile sol el baş parmağının yeri arasındaki ilişkiyi inceleyiniz.
İnceleme sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Tek tel üzerinde yapılan pozisyon hareketlerini nota aralıkları açısından inceleyiniz. Ulaştığınız
sonuçları sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Teller arasındaki pozisyon hareketlerinde, sol elin klavye üzerindeki konumlarını inceleyerek sınıfta
uygulayınız.
4. Türk müziğine önemli katkı sağlayan ve gelecek nesillere önemli eserler bırakan Niyazi Sayın’ı
anma programı yapınız. Bu programda sanatçının kendine ve sanata olan sorumluluk anlayışı ve
bunun sanatına olan katkısı üzerinde durunuz.
1.1. Üçüncü Pozisyonda Ses Üretimi
Dokuz ve onuncu sınıfta birinci ve ikinci pozisyonu görmüş, bu pozisyonlarda etütler ve eserler icra
etmiştik. Birinci kolona birinci parmağın basılmasıyla birinci pozisyon, ikinci kolona birinci parmağın
basılmasıyla da ikinci pozisyon elde edilir.
Şekil: 1 üzerinde üçüncü pozisyon anlatılmaktadır. Üçüncü pozisyon, üçüncü kolona birinci parmağın
basılmasıyla elde edilir (Görsel:1.1, Görsel: 1.2).
Aşağıdaki şekli inceleyerek üçüncü pozisyonu pekiştiriniz.
I. Poz. II. Poz. III. Poz.
. . . . . . . . . . . 1
.
.
.
.
.
.
.
Sol . . . La . . . La Si
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Re . . . . Mi . . . . . Mi . . . . Fa 2
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
La . . . Si . . . . . Si . . . . . . Do 3
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mi Fa Fa . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
Si . . . . . . . . . . Sol 4
.
. Do . . . . . . .
.
.
.
.
.
Fa . . . . Do . . Re
.
.
. Sol . . . . .
.
.
. . . . . . . Sol . . . La 5
.
.
.
.
.
.
.
Şekil: 1.1 1 1 1 6
12 13