Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 119

Yaşamı boyunca sağlık problemleri ile mücadele eden Beethoven, 1801’de işitme problemleri
            yaşamaya başlamış ve 1817’de tamamen sağır olmuştur. Ancak işitme engeli müzik yaşamını hiçbir
            şekilde etkilememiş, 9. Senfoni’yi bu yıllarda bestelemiştir.
                    1827 yılında, 56 yaşında dünyaca tanınan bir besteci olarak siroz hastalığı nedeniyle vefat
            etmiş, cenazesine otuz bine yakın seveni katılmıştır.
                    4.1.3. Klasik Dönem Eserlerinin Stil Özellikleri
                    18. yüzyılda Barok müziğine göre melodi ve melodik çizgi kavramında bazı değişiklikler
            yaşanır. Barok müziğinde besteciler, aynı temayı yapıtın sonuna kadar çok katı olmayan karşıtlıklarla
            sürdürürdü.  Her  ne  kadar  çeşitlense  de  aynı  tema  tanıdık  ezgilerle  karşımıza  çıkar.  Ancak  18.
            yüzyılın ikinci yarısında besteciler, aynı bölüm içinde karşıtlıklar oluşturmaya başladılar hatta aynı
            temada bile karşıtlıklar oluşturdular. Böylece müziksel fikir sürekli olarak değişmeye başladı. Tema,
            her defasında yeni ezgilere büründü, yeni anlamlar yüklendi. Armonik ritim daha net fakat Barok
            yapıtlara göre daha ağır tempodadır. Ancak önceki yılların stiline göre daha akışkan adımlarla ilerler.








                    4.1.4. Klasik Dönem Eserlerinden Örnekler

               Ders İçi Çalışma
               Minuet (Menüe), Salig Alig Alle (Salig Alig Alle) ve Slave Dance (Sleyv Dens) adlı eserleri yeterli
             müzikal olgunluğa ulaşıncaya kadar çalınız.


                                                       MINUET

                                                                                           Ludwig van Beethoven
              Allegretto  ≤    >
                          1  . œ  œ  . œ  œ #  >  . œ  œ  >  . œ  œ  ˙  . œ  œ  ˙  . œ   œ            ≤
                 #  3                                                                 œ                 . œ  œ
             B     4                                                                            Œ

                        p

                   >
                                                               4
             5       . œ  œ #  >  . œ  œ  >  . œ  œ  ˙  œ  œ œ  œ  œ    1.               2.            1  œ 4
             B   #                                        œ œ        œ   œ   Œ         . œ      Œ  &  œ
                                                                                       .
                                                                                                     F
                                                                                                      ≤
             10      4      3              ˙          4                                               3
                 #   œ      œ      œ                  œ  œ  œ  œ                 . œ         j         . œ  œ
             & .   .                                             œ      œ            œ  œ   œ  ‰ B
                     espressivo            f

                   >                                    ≤
             14      . œ  œ #  >  . œ  œ >  . œ  œ  ˙    . œ  3  ˙             . œ    1.               œ
                 #                                           œ #                   œ  œ             œ
             B                                                                               Œ   &         . . B

                                                                               p                   F

                                Trio ≤            ≥      ≤                                                .
             18    2.               œ   œ #  œ    œ  œ   . œ .    œ .     œ     .    .          .  .  œ .  œ
                 #  œ                                   œ      .       œ    œ  œ  . œ    œ  œ   œ  œ
             B               . ‰  .             . .            œ                  œ
                           Fine    F


              118  4. ÜNİTE .  .  .  .               .
                                                 .
                                                                                               .
                                                                           .
             23    œ   œ #  œ  œ  œ  œ n  œ  œ #  œ  œ  œ .  œ n  .  œ  œ  œ .  œ  . œ .      œ .
             B   #                                                             œ       œ   œ      œ  œ #
                                                                                                      .  œ .
                         ≤                                     .     .                             .      .
                                                                                 .
                                                                                      .
             27          œ  œ #  œ   œ  œ    œ .  .  œ .  œ    œ  œ #  .  œ  œ  œ  œ  .  œ  œ     œ   œ #  .  œ
                 #       J                œ     œ        œ  œ                 œ    œ        œ   œ
             B     œ  ‰          . .
                                 . .
                                    f                         p
                                 .
                                 œ      œ     .
                                                   .
                                                                        1.
             32    œ  œ  . œ .       œ    œ . œ  œ . œ    œ    . . . œ          œ   œ #  œ  2.  œ
                 #       œ     .                       œ     . œ  œ n œ#      œ                     œ
             B                œ                             œ                            . .        J   ‰
                                                                                                 D.S. al Fine



                                                            ©
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124