Page 144 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 144
5.2. Eşlikli Çalma
5.2.1. Eşlikli Eser Çalmanın Viyola Çalmadaki Beceri ve Müzikaliteye Olan Katkısı
Eşlikli viyola çalma, doğru entonasyonla çalma becerisine katkıda bulunan en önemli
çalışmalardandır. Viyola, perdesiz bir çalgı olduğundan temiz ses üretmek güçtür. Viyola, eşliksiz
çalındığında temiz çalınmayan seslerin ayrımına yeterince varılamamaktadır. Eşlikli çalındığında
ise temiz çalınmayan sesler, eşlikteki seslerle çakışacağından birtakım sorunlar ortaya çıkacaktır.
Ortaya çıkan bu problemleri giderebilmek, yani doğru ve temiz çalabilmek için ses temizliğine daha
fazla özen göstermek gerekir. Böylelikle entonasyon sorunu daha kolay çözülecektir.
Doğru entonasyonla çalma eylemi geliştikçe müziği doğru algılama becerisi de gelişecek,
algılama becerisi müzikalitenin gelişmesine katkıda bulunacaktır. Bu süreç, nitelikli müzik üretme
becerisini de geliştirecektir.
5.2.2. Eşlikli I ve III. Konumlar Arası Etütler Çalma
I ve III. konumlarda eşlikli etütler çalma, eserlerde karşılaşılacak farklı çalma durumlarına
hazırlık oluşturacaktır. Bu yüzden verilen etütleri teknik özelliklerine dikkat ederek çalışmak gerekir..
Ders İçi Çalışma
Weber’in iki viyola için yazdığı etütleri, parmak numaralarına dikkat ederek çalınız.
ETUDE
Carl Maria von Weber
Allegro % (Karl Mariya Fon Viber)
# 2 œ œ œ œ œ œ œ œ 1 œ œ œ œ œ œ 1 œ 2 3
Viyola I B 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
# 2 œ œ œ œ œ œ œ
Viyola II B 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Coda
4 1 œ œ 2 4
# 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
B œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ
# œ œ œ œ œ
B œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
8 4 œ 4 œ œ
4
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
B œ œ œ œ œ # œ œ # œ œ œ # œ œ #
œ œ œ
# œ œ œ œ œ
B œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
12 œ œ œ œ # œ œ # œ œ œ # œ œ œ # Geliştirme ve Sergileme III 143 œ
B # œ œ œ # œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ
# œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ
B œ œ œ œ # œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
©

