Page 144 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 144

5.2. Eşlikli Çalma

                    5.2.1. Eşlikli Eser Çalmanın Viyola Çalmadaki Beceri ve Müzikaliteye Olan Katkısı

                    Eşlikli  viyola  çalma,  doğru  entonasyonla  çalma  becerisine  katkıda  bulunan  en  önemli
            çalışmalardandır. Viyola, perdesiz bir çalgı olduğundan temiz ses üretmek güçtür. Viyola, eşliksiz
            çalındığında  temiz  çalınmayan  seslerin  ayrımına  yeterince  varılamamaktadır.  Eşlikli  çalındığında
            ise temiz çalınmayan sesler, eşlikteki seslerle çakışacağından birtakım sorunlar ortaya çıkacaktır.
            Ortaya çıkan bu problemleri giderebilmek, yani doğru ve temiz çalabilmek için ses temizliğine daha
            fazla özen göstermek gerekir. Böylelikle entonasyon sorunu daha kolay çözülecektir.
                    Doğru entonasyonla çalma eylemi geliştikçe müziği doğru algılama becerisi de gelişecek,
            algılama becerisi müzikalitenin gelişmesine katkıda bulunacaktır. Bu süreç, nitelikli müzik üretme
            becerisini de geliştirecektir.



                    5.2.2. Eşlikli I ve III. Konumlar Arası Etütler Çalma
                    I ve III. konumlarda eşlikli etütler çalma, eserlerde karşılaşılacak farklı çalma durumlarına
            hazırlık oluşturacaktır. Bu yüzden verilen etütleri teknik özelliklerine dikkat ederek çalışmak gerekir..


               Ders İçi Çalışma
               Weber’in iki viyola için yazdığı etütleri, parmak numaralarına dikkat ederek çalınız.


                                                             ETUDE
                                                                                           Carl Maria von Weber
                    Allegro        %                                                      (Karl Mariya Fon Viber)
                        #  2        œ        œ  œ  œ  œ  œ   œ  œ 1  œ  œ  œ  œ  œ  œ  1  œ  2  3
          Viyola I  B     4   œ  œ     œ  œ                                          œ     œ  œ  œ  œ  œ  œ



                        #  2                       œ  œ         œ  œ  œ  œ  œ
         Viyola II  B     4   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ       œ    œ                œ  œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ


                                                                                                    Coda
             4                                                      1  œ  œ                       2  4     
                 #                         4         œ  œ  œ  œ    œ       œ  œ  œ     œ  œ  œ
              B          œ       œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ             œ                 œ           œ  œ  œ  œ  œ
                    œ  œ    œ  œ



                 #                                        œ           œ  œ  œ             œ
              B               œ       œ   œ     œ  œ  œ  œ   œ   œ  œ         œ  œ  œ  œ    œ  œ    œ  œ
                    œ  œ  œ  œ   œ  œ        œ                                                    œ      œ



             8            4                               œ 4                   œ                      œ
                                                                                 4
                 #                           œ  œ      œ     œ     œ  œ       œ    œ   œ  œ  œ    œ  œ   œ
              B        œ  œ  œ      œ  œ #  œ     œ #  œ         œ       œ #  œ                œ #
                    œ         œ  œ


                 #                                        œ                     œ                   œ  œ  œ
              B        œ  œ  œ      œ        œ  œ      œ     œ     œ  œ       œ    œ   œ  œ  œ    œ
                    œ         œ  œ    œ   œ       œ  œ           œ       œ  œ                  œ



             12        œ         œ  œ  œ #  œ  œ #  œ  œ  œ #  œ  œ  œ #              Geliştirme ve Sergileme III 143 œ
              B  #  œ    œ  œ #  œ                           œ   œ    œ  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ




                 #                  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ #  œ    œ
              B        œ         œ                           œ   œ #  œ  œ    œ  œ                       œ
                    œ    œ  œ  œ                                           œ       œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ












                                                            ©
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149