Page 13 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 11
P. 13
1. BAGET ETÜTLERİ-II
Hazırlık Çalışması
Bir müzik eseri çalarken kurallı ya da kuralsız çalma arasında müzikal ifadede ne gibi farklar oluşur?
Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Çetin bir mücadele hayatında uğraşacak unsurların yüreklerinde kuvvet, neşe, hayat ve azim
bulmaları, muvaffak olabilmeleri için hem başlangıç noktası hem devam vasıtası hem neticeye erme-
nin tesirli tılsımı güzel sanatlardır. (1931)
M. Kemal Atatürk
(www.musam.hacettepe.edu.tr)
1.1. BAGET ETÜTLERİ
1.1.1. Tek ve Çift Vuruşlu (Single & Double Stroke) (Singıl & Dabıl Sıtrok)
Etüt Çalışmaları
Temel vuruş tekniklerinden olan tek ve çift vuruş, baget kullanımı açısından el koordinasyonlarının
gelişmesinde oldukça etkili bir kullanım modelidir (Görsel: 1.1). Tek vuruş modeli olan RLRLRL ile çift vuruş
modeli olan RRLLRRLL vurma tekniklerini metronom ile yavaştan hızlıya doğru artırmak yeteneğin geliş-
mesinde önemli bir rol oynar. Vuruşlar aynı tempoda ve eşit kuvvettedir. İlk notadaki uygulanan kuvvetle
ikinci notadaki kuvvetin aynı oranda olması sağlanmalıdır.
• Tek Vuruşlu Etüt Çalışmaları
DİKKAT: Alıştırmalar metronom çalışma
temposuyla yavaştan hızlıya ve hızlıdan yava-
şa doğru ayarlanmalıdır. Yavaştan kasıt; hareket
eden motif, şekil veya desenin görünüşünü yavaş-
BAGET ETÜTLERİ - II Görsel 1.1: Kontrollü tek vuruşlar o denli iyileşir. Bu sayede ideal tempoya ulaşılıp
latarak ayrıntıya ulaşmaktır. Baget ne kadar yavaş
vuruşlarla kontrol edilirse ritim ve beden kontrolü
güven duygusu sağlanır, özdenetim kazanılır.
Verilen tek ve çift vuruş kombinasyonları ile çalışmaların pekiştirilmesi amaç edinilmiştir. Çalgıya
1. ÜNİTE olan hâkimiyet ve çalgıdaki tekniklerin doğru bir şekilde uygulanması, hedefe ulaşmada yapacağınız egzer-
sizlerle doğru orantılıdır.
12