Page 21 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 11
P. 21
Okuma Parçası
ATATÜRK VE TÜRK BEŞLERİ
Türk ve dünya tarihini çok iyi incelemiş bir kişi olan Atatürk; toplumların kahramanlıklar göstere-
rek savaş meydanlarında özgürlüklerini kazansalar dahi bilim, medeniyet, teknoloji vs. alanlarda kendi-
lerini yenileyemeyen, geliştiremeyen ulusların yok olduğunu ya da sonunda yine esaret altına girdiğini
bilmektedir. Bu durumu iyi analiz eden Atatürk, toplumun eğitimi ve gelişimi ile ilgili planlarını yapmıştır.
Bunun en güzel örneğini, 27 Ekim 1922 günü Büyük Zafer’i kutlamak için İstanbul’dan Bursa’ya
gelen öğretmenlere “Hanımlar, beyler! Ordularımızın ihraz ettiği zafer, sizin ve sizin ordularınızın zaferi
için yalnız zemin hazırladı… Gerçek zaferi siz ihraz ve idame edeceksiniz ve behemehâl muvaffak
olacaksınız… Milletimizin siyasi, içtimai hayatında, milletimizin fikrî terbiyesinde rehberimiz ilim ve fen
olacaktır. Mektep sayesinde, mektebin vereceği ilim ve fen sayesindedir ki Türk milleti, Türk sanatı,
iktisadiyatı, Türk şiir ve edebiyatı, bütün bedayiiyle inkişaf eder.” diyerek vermiştir.
İşte Atatürk’ün Türk müziği devrimi, Cumhuriyet’in kurulmasıyla birlikte meydana gelen bir süreç
olmakla birlikte, 19. yüzyılın başlarından itibaren Osmanlı İmparatorluğu’nda müzik alanında meydana
gelen küçük uygulamalar, devrimin alt yapısının oluşmasında etken olmuştur. £
£
£
£
Ulvi Cemal
Erkin
Ahmed Adnan Cemal Reşit
Saygun Rey
BAGET ETÜTLERİ - II £ £
1. ÜNİTE Hasan Ferid Necil Kâzım
Akses
Alnar
20