Page 58 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 11
P. 58
=
49. Alıştırma: Verilen alıştırmayı 50 metronom hızı ile çalışınız.
x x x x 9
2 œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ œ ‘
=
50. Alıştırma: Verilen alıştırmayı 70 metronom hızı ile çalışınız.
x x x x 9
2 œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ œ ‘
=
51. Alıştırma: Verilen alıştırmayı 90 metronom hızı ile çalışınız.
x x x x 9
2 œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ œ ‘
4. Ders Dışı Etkinlik
4. Ders İçi Etkinlik'te verilen alıştırmalara uygun şarkılar bularak gerçek zamanlı ritim çalışmaları
yapınız.
Okuma Parçası
Atatürk’ün 30 Kasım 1929 günü, “Vossische Zeitung (Vasiş Zayting)” gazetesinin muhabiri Emil
Ludwig’le (Emiyıl Ludvig) konuşmasında geçen şu sözler, devletin müzik politikasını belirleyiciliği açı-
sından önemlidir.
Ludwig:
̶ Musiki inkılabı nedir?
Atatürk:
̶ Montesquieu’nun (Montiskü) “Bir milletin musikicilikte meyline ehemmiyet verilmez ise o mil-
leti ilerletmek mümkün olmaz.” sözünü okudum, tasdik ederim. Bunun için, musikiciliğe pek çok itina
göstermekte olduğumu görüyorsunuz.
Ludwig:
̶ Biz Garplılara göre Şark musikiciliğinin kulaklarımıza gelen garabeti cihetinden bahsettim ve
dedim ki yegâne anlayamadığımız bir fenni varsa o da Şark'ın musikisidir.
Gazi, o zaman bu musikinin Türkçede tesmiyesine itiraz ederek şöyle demiştir:
Atatürk:
̶ Bunlar hep Bizans’tan kalma şeylerdir. Bizim hakiki musikimiz Anadolu halkından işitilebilir.
Ludwig:
̶ Bu nağmelerin ıslahı ile terakki ettirilmesi mümkün değil midir?
Atatürk:
̶ Garp musikisi bugünkü hâline gelene dek, ne kadar zaman geçti?
Ludwig: ©
̶ Dört yüz sene kadar geçti.
Atatürk:
̶ Bizim bu kadar zamanı beklemeye vaktimiz yoktur. Bunun için, Garp musikiciliğini almakta
olduğumuzu görüyorsunuz (Çağlar Tunçay, s.24-25).
©
57
©