Page 65 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 65

Kendimizi tek bir bakış açısıyla (iyi ya da kötü) özdeşleştirmek hem tehlikeli hem de
                    yanıltıcı olabilir. Fotoğrafın bütününü görebilmek için bir adım geriye çekilip kendimize
                     objektif bir gözle bakmamız gerekir. Perspektifimizi genişletebilirsek kendimizi hayat
                                 oyununa kaptırmaz ve kendi oyunumuzun seyircisi olabiliriz.
                                                                       Jim Loehr & Tony Schwartz
                                                                                  (http://www.özlügüzelsözler.com)



                          ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

               A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.

                  1. Fa diyez minör, .................... majörün ilgili minörüdür.
                  2. Mi bemol majörün ilgili minörü .................. minördür.
                  3. Mi bemol majörün donanımında ......................................................................................................
                    ses değiştirici işaretleri vardır.
                  4. La majörün donanımında ..................................................................................................................
                    ses değiştirici işaretleri vardır.
                  5. Armonik fa diyez minör dizinin .............................. derecesi mi diyez sesidir.
                  6. Melodik fa diyez minör dizisi inici olduğunda dizinin VII. derecesi ............................. sesi olur.

                  7. Çıkıcı melodik do minör dizinin ............................. derecesi la natürel sesidir.
                  8. Armonik do minör dizinin VII. derecesi .............................. sesidir.

               B) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.

                  9. Aşağıdaki dizeklerde verilen ezgi başlangıçlarından hangisi tonalite kurallarına uymamaktadır?

                             b  2     ™ œ  œ  œ             b  2   œ  œ  œ                 b  2 œ  œ
                     A)  &  b  b 4  œ              B)  &   b  b 4          œ n    C)  &  b  b 4       œ  œ œ



                                    b  3                                      b  4  œ  œ  œ
                           D)  &   b  b 4           œ   œ            E)  &   b  b 4          œ  œ  œ
                                          œ   œ  œ

                  10. Aşağıdaki seslerden hangisi armonik fa diyez minör dizisinde bulunmaz?
                     A) do diyez       B) sol diyez      C) re diyez       D) mi diyez      E) la naturel

                  11. Aşağıdaki seslerden hangisi la majörün ilgili minörünün V. derece sesidir?
                     A) sol bemol      B) do diyez       C) mi bemol       D) si bemol      E) fa diyez
                  12. Aşağıdaki seslerden hangisi mi bemol majörün ilgili minörünün VI. derece sesidir?
                     A) do             B) sol            C) mi bemol       D) la bemol      E) si bemol
                  13. Donanımında fa diyez, do diyez ve sol diyez bulunan minör dizinin melodik minör olması için
                     tizleştirilmesi gereken sesler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
                     A) do diyez-re    B) re-mi          C) la-si         D) re diyez-si   E) mi diyez-fa diyez

                 Değerlendirme: Cevaplarınızı cevap anahtarı ile karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz sorularla ilgili
                 konuları geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine
                 geçiniz.





           64
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70