Page 63 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 63

2. ÜNİTE  TRANSPOZE VE MODÜLASYON




                          2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI





                   İfadelerde (1-4) boş bırakılan yerlere verilen kavramlardan uygun olanları yazınız.



                   modülasyon      transpoze        armoni        alterasyon       aktarım         geçki


               1. Ezginin bir tondan başka bir tona olduğu gibi aktarılması ................................ olarak ifade edilir.

               2. Bir eser içinde bir tonaliteden başka bir tonaliteye geçme durumu ................................ olarak ifade edilir.

               3. Transpoze kavramının yerine Türkçe karşılığı olan ................................ sözcüğü de kullanılabilir.

               4. Modülasyon kavramının yerine Türkçe karşılığı olan ................................ sözcüğü de kullanılabilir.






                  Verilen (5-7) çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


               5. Aşağıda do majör tonalitesinde ezgi cümlesi verilmiştir.


                  &   c   œ   œ  ™  œ  œ  œ  œ   œ  œ  œ   œ   œ  œ     œ ™  œ  œ  œ ™  œ j   ˙ ™    Œ




                  Yukarıda verilen ezgi cümlesi seçeneklerden hangisinde büyük ikili peste transpoze edilmiştir?


                          #
                  A)       # c      œ™   œ                          œ  œ                      j         Œ
                      &          œ         œ   œ  œ    œ  œ  œ   œ           œ™  œ  œ #  œ™  œ     ˙™


                           b
                  B)      b  c      œ™                          œ  œ  œ                      j          Œ
                      &          œ      œ  œ  œ  œ     œ  œ  œ              œ™  œ   œ n  œ™  œ    ˙™


                           b
                  C)      b  c      œ™                              œ  œ                      j         Œ
                      &          œ #    œ  œ  œ  œ     œ  œ  œ #  œ          œ # ™  œ  œ n  œ™  œ


                          #                                                                       ˙™
                  D)       # c      œ™   œ                       œ  œ  œ                     j          Œ
                      &          œ          œ  œ  œ     œ  œ  œ              œ™  œ œ™       œ     ˙™
                                                                                    œ

                           b
                  E)      b  c                                         œ                                Œ
                      &          œ  œ™  œ  œ  œ  œ     œ  œ  œ   œ  œ        œ™  œ œ™       œ j   ˙™
                                                                                   œ







                                                                                                               61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68