Page 94 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12
P. 94
78
=
5
NİHAVENT PEŞREV
Beste: Kanuni Mehmed Bey
Devrikebir
=
1. HANE
8
5
11
8
TESLİM
14
11
18
TESLİM
14
2. HANE
21
18
1
2. HANE
21
SON
25
1
29
25
33
29
3. HANE
36
33
39
3. HANE
36
43
39
47
43
4. HANE
50
47 Devrikebir 78 1. HANE SON NİHAVENT PEŞREV Beste: Kanuni Mehmed Bey
ÇALGI TOPLULUKLARI - Türk Sanat Müziği
2
4. HANE
50
53
2
56
53
59
56
62
59
BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM
62
MÜNİR NURETTİN SELÇUK (1899 – 1981)
İstanbul’da doğdu. Ethem Nuri Bey, Ahmed Irsoy, Ali Rifat Çağatay ve Bestenigâr Ziya Bey’in
öğrencisi oldu. İleriki yıllarda İstanbul Konservatuvarı adını alan Dârülelhana sınavla girdi. Şark
Musiki Cemiyetinin kurucuları arasında yer aldı. Osmanlı Dönemi’nde Muzıka-yı Hümâyun, Cum-
huriyet Dönemi’nde Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyeti adını taşıyan kurumda hanende olarak
çalıştı. 1926’dan itibaren doldurduğu plaklarla Türk musikisinin ülke çapında yayılmasını sağladı.
1927’de Paris Konservatuvarında öğrenim gördü. Türk musikisi tarihinde solo konseri veren ilk
ses sanatçısıdır. Geleneksel okuyuş üslubuyla kendi anlayışını, olağanüstü hacim ve lezzetteki
sesiyle birleştirerek soylu bir icra tekniği geliştirdi. Gazel tarzına farklı bir açılım kazandırdı. Bes-
telediği 150’den fazla eserle İstanbul’la özdeşleşti. Eski tarz meşkten Fransa’daki Batı müziği eği-
timine, Mızıka-yı Hümâyûndan Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyetine, Dârülelhândan Türk Musikisi
Devlet Konservatuvarına, Fransız Tiyatrosundaki ilk solo konserinden Saray ve Şan sinemaların-
daki konserlerine ve taş plaklarından TV ekranlarına kadar Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan
bir kültür köprüsüydü. Adı, Türk musikisinde “milat” olarak değerlendirilen büyük musikişinas-
lardandı.
www.devletkorosu.com
93
3
3