Page 159 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 159
4. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ..................................................................... Sınıfı ve Numarası : .............................
YÖNERGE: Yönerge: Aşağıda, Diziler ve İlgili Dağarcık IV ünitesinde yer alan “Mi Majör”, “Do Diyez Minör” , “La Bemol
Majör” ve “Fa Minör” başlıkları çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken uygulama durumunuzu değerlendirmek amacıyla
bir kontrol listesi verilmiştir. Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenememe
durumuna göre uygulayabildikleriniz için “EVET”, uygulayamadıklarınız için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.
BECERİLER PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ EVET HAYIR
Çello ve
Yayda Tutuş Sağ elde parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
Fiziksel Beceriler Yayı Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken yayını doğru bir şekilde kullandı.
Kullanma
Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken yayını doğru bir şekilde kullandı.
Sol Eli
Kullanma Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.
Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken sağ ve sol elin hızını dengeleyerek çaldı.
Doğru Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru notalarla çaldı.
Notalarla
Çalma Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru notalarla çaldı.
Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
Doğru
Müziksel Beceriler Entonasyonla Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
Çalma
Doğru
Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eserleri seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Tartımlarla
Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Çalma
Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Tempoda
Tutarlılık
Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eserler seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Güçlü ve Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
Yumuşak Bir
Ton İle Çalma Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eserler seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
Sunum Becerileri İfadede Etkili Dört diyezli tonlarda dizi, etüt ve eser seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
Müziksel
Bir Şekilde
Dört bemollü tonlarda dizi, etüt ve eserleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
Çalma
Bütünlüğü
Bozmadan Etüt ve eserlerde dört sesli akorları seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Çalma Eşlikli etüt ve eserleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 157

