Page 162 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 162

5. ÜNİTE



                                       ≈
                                                                                            ≈
                   67     œ  œ #  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ #  œ         . œ œ  œ  œ œ  œ  œ #  œ  œ  œ œ 1 œ 4  œ  œ #
                    ?           ≈                       œ #  œ            ≈        ≈
                        b
                                           S                   p      cresc.                    S

                                                   .
                   73     œ            ≥         . œ  œ          œ              œ                      . œ .
                                                                                                     . œ
                                                                           œ #
                    ?        œ #  œ            œ . œ       œ  B        œ œ œ         œ  ‰  ?         œ
                                                                                                    .
                        b                    œ .                                     J             œ
                                        . œ  œ                                                . œ  œ
                                    f                            p                        f
                                         ≥
                   79     œ                                                                      œ
                    ?           œ    B   ˙             œ #   œ n     œ n   œ b    œ   œ   œ  œ  œ #  œ œ  œ
                        b                                                                           œ
                          S             p
                                       ≥                                                       ≥
                   85                 2 œ    œ      œ     œ                                    œ    œ
                    B  b                                     œ   œ     œ n  œ œ   . œ  œ
                                                                           œ
                            . œ    ‰                                                     œ

                                                                     ≥
                   91       . œ    œ                                 œ    œ      œ    œ
                    B  b             œ   œ     œ  œ  œ #  œ  ˙                           œ   œ     œ n  œ œ
                                                                                                      œ
                                                                      π

                   97                                 . œ  œ  œ  œ                            œ    œ œ
                                                                                                     œ œ
                                               œ #
                    B  b    . œ  œ  œ  œ   œ b  œ œ           œ  œ œ . œ     œ œ œ .  œ
                                                                         œ œ           œ
                                                    f                                    F
                   103    œ
                    B  b           . œ  œ     . œ b  œ
                                                     œ         ˙               ˙                ˙
                                                              p


                        BEN KİMİM?

                      Friedrich Grützmacher (Fredrih Grützmaher) (1832–1903)
                         Karl Dreschler (Karl Direşhler) ile çalışan Alman çellist
                      ve bestecidir. Grützmacher, Dresden Okulunun önde gelen
                      virtüözlerindendir (Görsel 39).
                         1850 yılında Cossmann’ın (Kosman) emekli oluşuyla, Liepzig
                      Tiyatro Orkestrası ve Gewandhaus Orkestrası’ndaki baş çellist
                      pozisyonunu ayrıca okuldaki çello profesörü kadrosunu almıştır.
                      1860 yılında ise Romberg’in eski bir öğrencisi olan Julius Rietz’in
                      (Julyus Ritz) teklifiyle Dresden Kraliyet Orkestrası’nda Kummer’in
                      yerini almıştır. Avrupa’da hem solist olarak çaldığı hem de
                      oda müziği konserleri verdiği turnelere çıkmış, Mendelssohn
                      (Mendelson), Strauss (Şıtraus) ve Grieg (Grig) gibi çağdaş isimlerin
                      eserlerini icra etmiştir.
                         Grützmacher, Dresden Viyolonsel Okulu geleneklerine bağlı
                      kalmıştır. Aynı zamanda öğretmenin ve müzik icra etmenin birbirini   Görsel 39: Friedrich Grützmacher
                      tamamladığına ve teknik ile müzikalitenin bir arada var olması
                      gerektiğine inanmıştır. Öğretmenleri gibi Grützmacher de, öğrencileri için Bach’ın viyolonsel süitlerini
                      düzenlemiştir. Ancak, eserleri değiştirme ve bazen yeniden yazma eğilimi sebebiyle eleştirilmiştir.
                      Grützmacher’in en önemli eserleri Dresden Okulu geleneğini izleyen, günümüzde hala kullanılan
                      teknik çalışmalarıdır.
                                                     Mümtaz Hakan SAKAR'ın "Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği için Gerekli Olan Temel
                                                Metotların Dökümü ve Bunların Analizi" adlı yüksek lisans tezinden alınarak düzenlenmiştir.



                                                                                                Çok Seslilik III  161
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167