Page 162 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 162
5. ÜNİTE
≈
≈
67 œ œ # œ œ œ œ œ œ œ # œ . œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ 1 œ 4 œ œ #
? ≈ œ # œ ≈ ≈
b
S p cresc. S
.
73 œ ≥ . œ œ œ œ . œ .
. œ
œ #
? œ # œ œ . œ œ B œ œ œ œ ‰ ? œ
.
b œ . J œ
. œ œ . œ œ
f p f
≥
79 œ œ
? œ B ˙ œ # œ n œ n œ b œ œ œ œ œ # œ œ œ
b œ
S p
≥ ≥
85 2 œ œ œ œ œ œ
B b œ œ œ n œ œ . œ œ
œ
. œ ‰ œ
≥
91 . œ œ œ œ œ œ
B b œ œ œ œ œ # œ ˙ œ œ œ n œ œ
œ
π
97 . œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
œ #
B b . œ œ œ œ œ b œ œ œ œ œ . œ œ œ œ . œ
œ œ œ
f F
103 œ
B b . œ œ . œ b œ
œ ˙ ˙ ˙
p
BEN KİMİM?
Friedrich Grützmacher (Fredrih Grützmaher) (1832–1903)
Karl Dreschler (Karl Direşhler) ile çalışan Alman çellist
ve bestecidir. Grützmacher, Dresden Okulunun önde gelen
virtüözlerindendir (Görsel 39).
1850 yılında Cossmann’ın (Kosman) emekli oluşuyla, Liepzig
Tiyatro Orkestrası ve Gewandhaus Orkestrası’ndaki baş çellist
pozisyonunu ayrıca okuldaki çello profesörü kadrosunu almıştır.
1860 yılında ise Romberg’in eski bir öğrencisi olan Julius Rietz’in
(Julyus Ritz) teklifiyle Dresden Kraliyet Orkestrası’nda Kummer’in
yerini almıştır. Avrupa’da hem solist olarak çaldığı hem de
oda müziği konserleri verdiği turnelere çıkmış, Mendelssohn
(Mendelson), Strauss (Şıtraus) ve Grieg (Grig) gibi çağdaş isimlerin
eserlerini icra etmiştir.
Grützmacher, Dresden Viyolonsel Okulu geleneklerine bağlı
kalmıştır. Aynı zamanda öğretmenin ve müzik icra etmenin birbirini Görsel 39: Friedrich Grützmacher
tamamladığına ve teknik ile müzikalitenin bir arada var olması
gerektiğine inanmıştır. Öğretmenleri gibi Grützmacher de, öğrencileri için Bach’ın viyolonsel süitlerini
düzenlemiştir. Ancak, eserleri değiştirme ve bazen yeniden yazma eğilimi sebebiyle eleştirilmiştir.
Grützmacher’in en önemli eserleri Dresden Okulu geleneğini izleyen, günümüzde hala kullanılan
teknik çalışmalarıdır.
Mümtaz Hakan SAKAR'ın "Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği için Gerekli Olan Temel
Metotların Dökümü ve Bunların Analizi" adlı yüksek lisans tezinden alınarak düzenlenmiştir.
Çok Seslilik III 161