Page 165 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 165
5. ÜNİTE
19. yüzyılın ortalarına denk gelen bir zaman dilimini ifade eden bu evrede bestecilerin kişisel duygu ve düşüncelerini
müzikal eserlere aktarımı yoğunlaşmıştır. Doğa ve folklorik ögelerin besteler üzerindeki etkisinin arttığı bu evrenin önemli
özelliklerinden biri de ulusçuluk (milliyetçilik) akımının besteciler arasında yayılması olmuştur. Besteci ve müzik bilimcileri
kendi uluslarının dillerinde müzikal terimler geliştirmiş, aynı zamanda kendi halk ezgilerinin temalarını kullanarak eserler
ortaya koymuşlardır. Orkestrasyon zenginleşmesiyle birlikte daha büyük ölçekli orkestra yapıtları bestelenmiş, çalgı tekni-
ği konusunda sınırları zorlayan eserler ortaya konularak virtüözite gerektiren solo eserler bu evrede artmıştır (Görsel 5.3).
(Fıridrih Grützmahır) (Yohannıs Bırahms)
(Kamil Sent Sans) (Fıredrik Şopın)
(Fıranz Lizt) (Geog Eduard Goltermann)
Görsel 5.3: Doruk romantik evre sanatçıları
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 163