Page 165 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 165

5. ÜNİTE







                19. yüzyılın ortalarına denk gelen bir zaman dilimini ifade eden bu evrede bestecilerin kişisel duygu ve düşüncelerini
            müzikal eserlere aktarımı yoğunlaşmıştır. Doğa ve folklorik ögelerin besteler üzerindeki etkisinin arttığı bu evrenin önemli
            özelliklerinden biri de ulusçuluk (milliyetçilik) akımının besteciler arasında yayılması olmuştur. Besteci ve müzik bilimcileri
            kendi uluslarının dillerinde müzikal terimler geliştirmiş, aynı zamanda kendi halk ezgilerinin temalarını kullanarak eserler
            ortaya koymuşlardır. Orkestrasyon zenginleşmesiyle birlikte daha büyük ölçekli orkestra yapıtları bestelenmiş, çalgı tekni-
            ği konusunda sınırları zorlayan eserler ortaya konularak virtüözite gerektiren solo eserler bu evrede artmıştır (Görsel 5.3).




















                         (Fıridrih Grützmahır)                           (Yohannıs Bırahms)






















                        (Kamil Sent Sans)                                (Fıredrik Şopın)






















                        (Fıranz Lizt)                                    (Geog Eduard Goltermann)


            Görsel 5.3: Doruk romantik evre sanatçıları





                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170