Page 21 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 21

1. ÜNİTE


                1.1.2. Etüt ve Eserleri Spiccato Tekniğine Uygun Seslendirme

                Çelloda etüt ve eserler seslendirilirken yayın zıplama hareketini kontrol görevi parmaklara verilmelidir. Omuz ve
            kolların rahat olması gereklidir. Kaslarda herhangi bir sıkışmaya sebebiyet vermemek için kol ağırlığından aktif bir şekilde
            faydalanılmalıdır. Böylelikle sağ elde çalım tekniğini bozan kasılmalar oluşmaz ve kol yorulmaz.


                      2. UYGULAMA


                 1-6 numaralı spiccato yay tekniği etütlerini yayınızın orta bölümünde çalınız. Çalışmaya yavaş
              tempoyla başlayınız ve sonraki çalışmalarda hızınızı kademeli olarak arttırınız.



                           Allegro                                          Otakar Sevcik (Otokar Sevcik)
                               1
                                                                                       
                                       
                                                                                         
             1                                                                       
                                                                       
                                                      sempre spicc.

                4                                                        
                                                                                   
                                                                                     
                                                                                              


                                                                              
                7                                                                        
                                                     0                              
                                                              1
                                                         1                               


                      1
                10                                                        
                                
                                                                                   
                                                                                            



                13                                                                    
                                                                                    
                                                                                        


                         
                16                                                        
                                                                                
                                                                                            



                19                                                                    
                                                                                     
                                                                                        


                                                                                         
                22                                                                2
                                                                             1     
                                                                                  
                                                                                           0 0






                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26