Page 29 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 29

46                œ  œ n  œ  œ                          ,           œ                œ  œ  œ
                   œ œ     œ               œ  œ  œ              œ                 œ  œ   œ  œ  œ
                      œ #
                                                                          œ
             &   b                                 œ   œ œ#  œ    œ œ œ

                                     Piu vivo                                                  ... .
            51     œ  œ  œ        ,                         œ œ œ œ     œ    œ     œ      œ  œ  œ œ œ œ
                                                            ... .
                                           ... . œ
             &   b         œ  œ  œ   œ  œ  œ œ œ œ       œ                 œ œ œ

                         ....
                        œ œ œ œ    ,  œ   œ    œ      œ
            56        œ                œ œ œ             œ    œ œn  œ   œ             œ       ,
                   œ                                       œ               œ  œ  œ œ#     œ  œ      œ  œ
             &   b                                                                             œ  œ




            61
                   œ    œ                 œ     œ                                 œ
             &   b          œ    œ œn                œ    œ   œ œ#      œ     œ        œ    œ œ#     œ



                                                   ,                                    œ
            64                                                        œ    œ     œ
             &   b  œ  œ   œ   œ œ#    œ    œ   œ   œ   œ   œ   œ                            Œ     Œ


                       diminnendo
            2.2. ÜÇ DİL TEKNİĞİ


                Üç  dil  tekniği,  genellikle  tek  dil  ve  çift  dil  tekniğinin  yetersiz  kalması  durumunda  tercih  edilir.  Hızlı
            pasajlarda üçlü ritim gruplarının çalımını kolaylaştırmak ve dil vuruşlarını rahatlatmak amacıyla kullanılır.
            “Tu-ku-tu, tü-kü-tü, du-gu-du, dü-gü-dü”  hecelerinin telaffuzu ile hızlı üçlemeler yapılarak oluşan bu teknik;
            dilin itme, çekme ve tekrar itme şeklindeki üç hareketiyle kullanılır. 1 ve 3. hecelerde dil ucu, diş ve damağın
            birleşim yerine; 2. hecede ise dil kökü, yumuşak damağa vurgu yapar. Yapılan bu üç hareketin kopukluk
            oluşmadan  belli bir uyum içerisinde duyulması gerekmektedir. Dil vuruşlarının birbirini  bütünlemesi  için
            tempo derece derece arttırılmalı ve heceler arası bütünlük sağlanmalıdır.
                Üç dil tekniğine geçmeden önce
                1. Dudak pozisyonu iyice oturmuş,

                2. Dil-parmak koordinasyonu (dil ve parmağın eş zamanlı hareketleri) iyice sağlanmış,
                3. Hızlı nota okuma ve flüt çalma alışkanlığı kazanılmış,

                4. Tempo kavramı gelişmiş,
                5. Diyafram iyi kullanılıyor,
                6. Sesler net ve anlaşılır

                olmalıdır.
             2. ETKİNLİK

             Aşağıda verilen üç dil diksiyon egzersizini kademe kademe hızlandırarak çalışınız.


                                   3                                        3
                 2                                                                                      ™
             &   4  œ             œ             œ             œ             œ             œ             ™

                    d             g             d             d             g             d
                    g             d             g             d             g             d


                       “Üç Dil Tekniği” adlı videoyu izlemek için soldaki bağlantıdan çevrim içi ulaşabilirsiniz.


                                                                                                        27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34