Page 29 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 29
46 œ œ n œ œ , œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ #
œ
& b œ œ œ# œ œ œ œ
Piu vivo ... .
51 œ œ œ , œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
... .
... . œ
& b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
....
œ œ œ œ , œ œ œ œ
56 œ œ œ œ œ œ œn œ œ œ ,
œ œ œ œ œ œ# œ œ œ œ
& b œ œ
61
œ œ œ œ œ
& b œ œ œn œ œ œ œ# œ œ œ œ œ# œ
, œ
64 œ œ œ
& b œ œ œ œ œ# œ œ œ œ œ œ œ Œ Œ
diminnendo
2.2. ÜÇ DİL TEKNİĞİ
Üç dil tekniği, genellikle tek dil ve çift dil tekniğinin yetersiz kalması durumunda tercih edilir. Hızlı
pasajlarda üçlü ritim gruplarının çalımını kolaylaştırmak ve dil vuruşlarını rahatlatmak amacıyla kullanılır.
“Tu-ku-tu, tü-kü-tü, du-gu-du, dü-gü-dü” hecelerinin telaffuzu ile hızlı üçlemeler yapılarak oluşan bu teknik;
dilin itme, çekme ve tekrar itme şeklindeki üç hareketiyle kullanılır. 1 ve 3. hecelerde dil ucu, diş ve damağın
birleşim yerine; 2. hecede ise dil kökü, yumuşak damağa vurgu yapar. Yapılan bu üç hareketin kopukluk
oluşmadan belli bir uyum içerisinde duyulması gerekmektedir. Dil vuruşlarının birbirini bütünlemesi için
tempo derece derece arttırılmalı ve heceler arası bütünlük sağlanmalıdır.
Üç dil tekniğine geçmeden önce
1. Dudak pozisyonu iyice oturmuş,
2. Dil-parmak koordinasyonu (dil ve parmağın eş zamanlı hareketleri) iyice sağlanmış,
3. Hızlı nota okuma ve flüt çalma alışkanlığı kazanılmış,
4. Tempo kavramı gelişmiş,
5. Diyafram iyi kullanılıyor,
6. Sesler net ve anlaşılır
olmalıdır.
2. ETKİNLİK
Aşağıda verilen üç dil diksiyon egzersizini kademe kademe hızlandırarak çalışınız.
3 3
2 ™
& 4 œ œ œ œ œ œ ™
d g d d g d
g d g d g d
“Üç Dil Tekniği” adlı videoyu izlemek için soldaki bağlantıdan çevrim içi ulaşabilirsiniz.
27

