Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 36
Bülent EVCİL Diyor ki
Ben Marcel Moyse ekolünü kullanıyorum. Bu ekolü çok önemli buluyorum. Onun
“Flüte Yeni Başlayanlar” diye bir kitabı var, Fransızca Le Débutant Flutiste (Lö Debuton
Flütist) adında. Bu kitabı tavsiye ederim, oradaki sistem kullanılabilir. Bir de Moyse’nin
“Hızlandırılmış Flüt” adlı üç tane dizi kitabı var, onlar da flüt eğitiminde çok etkili
olabilir. Flütte gelişmek, ustalaşmak için yine onun De La Sonorite (Dö La Sönoriti,
Flüt Sonoritesi), gam ve egzersizleri kullanılabilir. Kendim çalışırken de öğrencilerim
için de Moyse metotlarını sıklıkla kullanıyorum. Flüt tekniği ve çıkarttığınız ton ile ilgili
her şeyi Moyse metotlarında bulabilirsiniz.
İyi bir flütçü olmak için…
Bu konuda öğrencilik yıllarımdan bahsedeyim. Ben her sabah 07.00’de kalkardım,
konservatuvara gidip mutlaka teknik çalışmalar ve ton çalışmaları yapardım. Kırk
dakika kadar ton; bir saat kadar da gam, arpej, tiers ve egzersiz çalışırdım. Bazen
gamların yerine etüt de çalıştığım olurdu. Derslerden sonra her akşam okulda kalır, bu
sefer de repertuvarımı çalışırdım. Bunlar, o sene içerisinde yetiştireceğim ve gelecekte
kullanabileceğim eserlerdi. Günlük çalışmalarım 4 ila 6 saat sürerdi.
Teknik çalışmalar hep çok önemli oldu benim için. Sadece eserleri çalışıp bitirmeye
dönük bir çalışma tarzım olmadı hiç. Dil, bağ, sonorite, gam, egzersiz çalışma sistemi
uygulardım. Bunları yapmayan bir flütçünün ilerleme şansı olduğunu düşünmüyorum.
Sadece eser çalarak iyi bir flütçü olamazsınız. Mutlaka sistemli, akademik ve bilinçli
bir şekilde çalışmak gerekir.
(9. Sınıf Çalgı Eğitimi Flüt kitabından alıntıdır.)
34

