Page 37 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 37
2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Flütte entonasyon ve sonorite çalışmaları nasıl bir öneme sahiptir? Yazınız.
………………………………………………………………………………………………………………...........
………………………………………………………………………………………………………………...........
………………………………………………………………………………………………………………...........
2. Flütte 3 dil tekniğinde dilin konumlandığı nokta neresidir? Yazınız.
………………………………………………………………………………………………………………...........
………………………………………………………………………………………………………………...........
………………………………………………………………………………………………………………...........
Ünitede yer alan etüt ve eserlerdeki nefes, artikülasyon, entonasyon ve üç dil tekniklerinin
seslendirilmesine yönelik değerlendirme formunu öğretmeninizin rehberliğinde uygulayınız.
DEĞERLENDİRME FORMU
Aşağıdaki tabloda ünite sonunda kazanmanız beklenen beceriler yer almaktadır. Öğretmeniniz rehber-
liğinde değerlendirilecek olan tablo, kazanımın tam gerçekleştirilmesine 20, kazanımın iyi olmasına 15,
kazanımın orta düzeyde olmasına 10 ve kazanımın geliştirilebilir olmasına 5 puan verilerek uygulanma-
lıdır. Tablo, her eser veya etüt için ayrı uygulanır. Bu puanlama cetvelinde 5 kazanım, 4 başarı düzeyi
bulunmaktadır. Öğrenci bu ölçekten en fazla 5x20=100, en az 5x5=25 puan alabilir. Puanlama cetvelinde
eksiklik varsa tekrar gözden geçiriniz.
Puanlama
Sıra Kazanım Açıklama 5 10 15 20
o o o o
1 Nefes Tekniği Eser ve etütleri doğru nefes teknikleriyle çalar. o o o o
Eser ve etütlerdeki artikülasyonları üç dil tekniğini kulla-
2 Flütte Üç Dil Tekniği o o o o
narak doğru çalar.
3 Entonasyon Eser veya etütleri entonasyona dikkat ederek çalar. o o o o
Sonorite egzersizlerini temiz, parlak, güçlü ve dolgun
4 Sonorite o o o o
ses tekniği ile çalar.
5 Tempo Eser veya etütleri olması gereken tempoda çalar. o o o o
Üniteyle ilgili daha fazla soruya sağdaki karekoddan çevrim içi ulaşabilirsiniz.
35

