Page 98 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 98
tar ve bandoneondan oluşan ‘İstanbul Guitar Ensemble’ ile de konserler ver-
mektedir. Sanatçı aynı zamanda solo ve duo albüm kayıtları için çalışmalarına
devam etmektedir. Türk popüler müziğine de önemli katkılar sağlamış olan
Erdem Sökmen halen İstanbul Üniversitesi Konsevatuvarında sanatçı öğretim
elemanı olarak görevini sürdürmektedir. (Görsel 4.8)
Biyografi Raffi Arslanyan
1944 yılında İstanbul’da doğan Raffi Arslanyan ilk olarak küçük yaşta amatör-
ce müzik yapan babasının keman, annesinin piyano nağmeleri ile tanıştı. Ağa-
beyinin de akordeon çalması ile canlı bir müzik ortamında yetişen Arslanyan
henüz 7 yaşında ağız mızıkasına ilgi duydu. Radyoda Alexandre Zambow’un
gitar programlarını dinleyerek ilgisini klasik gitara doğru yönlendirdi. 1957 yı-
lında zamanın popüler şarkılarını gitarla çalan Johnny Boager ile tanıştı ve
kendisi ile üç ay gitar çalışmaları yaptı. Daha sonra yakın arkadaşı Misak To-
ros aracılığı ile Tarrega’nın modern gitar çalma tekniklerini bilen ve Türkiye’nin
ilk klasik gitar eğitmenlerinden Andreas Paleologos ile tanıştı. 1959’da Paleo-
logos’tan ders almaya başlayan sanatçı, eğitimini Paleologos’un İstanbul’dan
ayrıldığı tarih olan 1964 yılına değin sürdürdü. Çalgıda üstün bir yeteneğe sa-
hip olduğunu ispatlayarak oldukça hızlı bir biçimde ilerleme kaydeden Arslan-
yan, kısa sürede usta bir yorumcu ve başarılı bir klasik gitar eğitimcisi olarak
tanınmıştır. Klasik gitar eğitiminin henüz konservatuarlarda yer almadığı 1967-
Görsel 4.9: Raffi Arslanyan 1968 yıllarında, kendisine konservatuarda gitar eğitimi başlatması yönünde
bir teklif götürülmesine karşın, öğrencilerinin yoğunluğu nedeniyle bu teklifi
geri çevirmek zorunda kalmıştır. Arslanyan klasik gitarın ülkemizde daha ge-
niş kesimler arasında yaygınlaşmasında öncü isimlerden biri olmuştur. Kla-
sik gitarın henüz toplum tarafından çok fazla tanınmadığı 1960’lı yılların ikinci
yarısından itibaren İstanbul’da solo gitar resitalleri gerçekleştirerek ve kimi
müzik mekânlarında klasik gitar eserleri seslendirerek çalgının tanınmasında
büyük bir rol oynamıştır. Arslanyan, yorumculuktaki ustalığının yanı sıra gitar
eğitimi alanında çalışmış ve aralarında bugün üniversite ve konservatuvarlar-
da öğretim elemanı olarak çalışan birçok öğrenci yetiştirmiştir. (Görsel 4.9)
Uygulama 102-105. sayfalarda Safa Yeprem’in iki gitar için düzenlediği halk şarkıları veril-
miştir. Öğretmeniniz rehberliğinde bir arkadaşınızla birlikte Gitar I ve Gitar II
partisyonlarını paylaşınız. Kendi partisyonunuzu deşifre ettikten sonra arka-
daşınızla birlikte seslendiriniz. Böylece gitarın oda müziği içinde kullanımını
deneyimlemiş olacaksınız.
KÜTAHYA’NIN PINARLARI
Anonim
Düzenleme: Sefa YEPREM
Gitar I
Gitar II
Türk Gitar Müziği Dağarcığı-IV 96