Page 57 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN 12
P. 57
4. ÜNİTE
Asma kalış perdeleri şunlardır:
• Nevâda bûselik beşlisi
• Dügâhta kürdî beşlisi
NEVÂDA BÛSELİK DÜGÂHTA KÜRDÎ
T B T T B T T T
9 4 9 9 4 9 9 9
Türk müziğinde en fazla kullanılan makamlardan biri olan nihâvend makamı yapı olarak Batı müziğindeki
minör diziyle benzerlik gösterir. Bu benzerlik sayesinde nihâvend makamı, çok sesli Türk müziği eserlerinde sık
kullanılır ve Batı müziği çalgılarıyla da icra edilebilir. Nihâvend makamının içinde birçok makamın kullanılması,
nihâvend makamındaki eserlerin çok çeşitli ve renkli bir makam yapısında olmasını da sağlar.
Nihâvend makamı ana dizisinde olmayan ama makam içinde kullanılan diziler şunlardır:
• Nevâ perdesi üzerinde hicaz hümâyun dizisi
• Nevâ perdesi üzerinde kürdî dizisi
• Yegâh perdesi üzerinde hicaz hümâyun dizisi
2. ETKİNLİK
Solfej ve bona çalışması yaptıktan sonra nihâvend makamında verilen seyri çalınız.
Beste: Harika Uğur Dağlı
5
10
14
NİHÂVEND MAKAMI 55