Page 181 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 181
6.2.3. I, II, III ve IV. Konumda Kalarak Makamsal Eserler Çalma
Türk müziği eserlerinde dağarcık oluştururken eserlerin donanımlarına, seyir özelliklerine,
durağına ve güçlüsüne dikkat etmek modaliteyi tanımaya ve müziksel işitme becerisinin gelişmesine
yardımcı olur.
Ders İçi Çalışma
Çemberimde Gül Oya, Salına Salına Suya Gidersin, Segâh Saz Eseri (Özlem) ve Arabaya Taş
Koydum adlı eserleri makamsal özelliklerine dikkat ederek çalınız.
ÇEMBERİMDE GÜL OYA Yöre: Çanakkale
Segâh Türkü Derleyen:Ahmet Yamacı
≥ Kaynak Kişi: Kâmil Nizam Bigalı
≥ 2
# 9 1 œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& 8 œ œ œ œ œ œ œ ‰
3
# 3 . ˙ œ ≥ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
. .
& ‰ . .
6
# œ œ œ œ œ . œ
& œ œ œ œ œ œ Œ . . .
SALINA SALINA SUYA GİDERSİN
Yöre: Karadeniz
Hüzzam Türkü Derleyen: Cemile Cevher
≥ ≤ Kaynak Kişi: Cemile Cevher
3
1
1
b # 9 œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œœ œ œ . . œ 3 œ œ œ œ . œ œ
& 8 J œ œ . . J
4 œ œ œ œ
b # œ œ œ œ œ . . œ œ œ œ . œ œœ œ œ .
œ
& œ œ . . J œ œ .
7
b # . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ .
œ
œ
& . J œ œ .
9 œ œ œ
b # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ .
œ
.
& . œ œ .
12. Sınıf 179
©

